|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
رییس جدید اتاق تهران، با بیان اینکه به دنبال بیانیه سوئیس، امید تازه ای پیش روی بخش خصوصی باز شده است، گفت: باید بتوانیم بستر مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی در کشور فراهم کنیم.
نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در دور هشتم، صبح امروز و با حضور 55 نفر از اعضا برگزار شد و برابر قانون اتاق های بازرگانی دستور جلسه این نشست، انتخاب هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران صورت گرفت.

در نخستین رأی گیری این نشست خوانساری تنها نامزد پست ریاست اتاق تهران با کسب 51 رأی از 54 رای گلدان به عنوان رئیس اتاق تهران انتخاب شد.

وی در دوره هفتم اتاق تهران رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات و در انتخابات دور هشتم از اعضای ائتلاف برای فردا بود.

مسعود خوانساری با اشاره به ماموریت اتاق تهران در دوره آتی، افزود: اتاق در دوره آینده تلاش می کند که صدای بخش خصوصی را رساتر به ارکان نظام برساند.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش کشاورزی به ساختار اتاق، گفت: وظیفه اتاق در دوره آینده در این زمینه سنگین تر خواهد بود و امیدواریم با همکاری اعضای هیات نمایندگان دولت و بخش خصوصی عقب ماندگی ها در بخش کشاورزی را جبران کنیم به نحوی که با همکاری خانه کشاورز و وزارت جهادکشاورزی مشکلات این خش حل و فصل شود.

رییس اتاق تهران اضافه کرد: دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران، در شرایطی آغاز به کار می کند که نسیم خردگرایی و اعتدال بر اقتصاد وزیدن گرفته و نابسامانی هایی که در چندسال گذشته بر اقتصاد حاکم بود تا حدودی بهبود یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ابرهای بحران ساز و سیاه در حال دور شدن از اقتصاد ایران است و مردم به آینده امید پیدا کرده اند.

خوانساری در ادامه افزود که همه ارکان نظام بر این باور هستند که نجات اقتصاد ایران باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد و اگر در 35 سال گذشته، اقتصاد ایران با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده به این دلیل است که به بخش خصوصی کمتر بها داده شده است.

رییس اتاق تهران ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی و دولت مشکلات اقتصاد ایران سامان پیدا کند.

وی از مشارکت فراگیر و گسترده بخش خصوصی در انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران به عنوان خاطره بی نظیر یاد کرد و افزود: انتخابات اخیر این پیام را به همراه داشت که فعالان اقتصادی به دنبال تغییر و تحولی دیگر در اتاق بازرگانی هستند و از این رو، نمایندگان آنها باید با تلاش و مدیریت خود به انتظارات موکلان خود پاسخ دهند.

خوانساری سپس درخصوص دستاوردهای بیانیه سوئیس و اینکه به دنبال این اتفاق، امید تازه ای پیش روی بخش خصوصی باز شده است، به مسولیت های تازه اتاق بازرگانی در این دوره اشاره کرد و گفت: مهم ترین اقدامات و برنامه های اتاق تهران در دوره هشتم را می توان در قالب سه برنامه گنجاند؛ نخست آنکه دولت و بخش خصوصی در همکاری با یکدیگر راه خروج اقتصاد کشور از رکود را پیگیری کنند.

وی افزود: همچنین باید به رشد اقتصادی مثبت در سال 94 دست یابیم و سرانجام آنکه پس از سالیان دراز بتوانیم به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنیم.

به گفته رییس اتاق تهران، بیانیه سوئیس در گام نخست منجر به آن شد که زمینه های سرمایه گذاری در داخل کشور بیشتر شود از این رو، نیاز به گروه های کارشناسی خبره و متخصص در حوزه های مالی، بانکی و بیمه ای به طور جدی احساس می شود تا با کمک دولتمردان بتوانیم بستر مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی در کشور را فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیات رییسه و هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق تهران تلاش خواهد کرد که به تمام وعده ها و قول و قرارهای خود با فعالان اقتصادی جامه عمل بپوشاند، افزود: در این راستا هر 6 ماه گزارشی از فعالیت های اتاق تهران را با فعالان اقتصادی در میان گذاشته و موکلان خود را در جریان اقداماتی که انجام دادیم خواهیم گذاشت.

خوانساری با بیان آنکه اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره هشتم حضور فعالی در جلسات و نشست های هفتگی و ماهانه این اتاق خواهند داشت، گفت: طی جلسه آتی هیات نمایندگان در دوره هشتم، آیین نامه های داخلی و نحوه تشکیل کمیسیون های اتاق تهران را تبیین و تصویب خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق تهران قصد دارد تجارب و توانمندی های نمایندگان دوره های گذشته را برای توسعه اتاق به کار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین