|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
ابتکار با بیان این که امروز در دنیا اثربخشی آموزش مطرح است، افزود: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و اثر بخشی آموزش در نظام آموزش و پرورش تاکید می شود. بنابراین مطابق دنیا باید در نظام درسی و آموزش خود تغییر ایجاد کنیم.
 معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر نقش مدارس در اصلاح رفتار ایرانیان در حوزه محیط زیست گفت: روش های آموزشی در ایران در حوزه محیط زیست زیاد تاثیرگذار نیست. بنابراین باید در نظام درسی و آموزشی خود تغییر ایجاد کنیم.

 معصومه ابتکار در مراسم اهدای اولین گواهینامه و پرچم بین المللی مدارس محیط زیستی تحت پوشش بنیاد بین المللی آموزش‌های محیط زیستی (FEE) در ایران به امضای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در راستای این تفاهم نامه با وجود اقدامات خوبی که انجام شده است، اما هنوز کار زیادی در خصوص آموزش و ارتقای فرهنگ محیط زیستی در کشور انجام نشده است.

ابتکار با بیان این که امروز در دنیا اثربخشی آموزش مطرح است، افزود: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و اثر بخشی آموزش در نظام آموزش و پرورش تاکید می شود. بنابراین مطابق دنیا باید در نظام درسی و آموزش خود تغییر ایجاد کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست برقراری ارتباط صحیح با طبیعت را از مهمترین موضوعات اهمیت آموزش دانست و افزود: نظام آموزشی در همه نقاط کشور یکسان است و باید با توجه به شرایط و توان افراد، نظام آموزشی ویژه تعریف شود و توانمندی‌های نهادینه در وجود دانش آموزان نادیده گرفته نشود.

وی با اشاره به لزوم حس جستجوگری و کنجکاوی در یک فضای سالم و آزاد برای فراهم آوردن آموزش پذیری در دانش آموزان گفت: باید خلاقیت و اثربخشی دانش آموزان تقویت شود. بنابراین اگر خلاقیت را به رسمیت نشناسیم آموزش و پرورش نیز چندان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

ابتکار با اشاره به تاثیرتلاش سازمان‌های مردم نهاد و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد بین المللی (FEE) در ارتقای سطح آموزش و رفتار دانش آموزان، معلمان و در نگرش آنها به طبیعت، ادامه داد: برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف یکی از این روش‌هاست و در همین راستا امسال شاهد برگزاری ششمین جشنواره فیلم سبز خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از جریان سازی نوین در مدارس در راستای حفاظت از محیط زیست حمایت می کند، چراکه نحوه آموزش و شیوه زندگی ایرانیان نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و مدارس ظرفیت این بازنگری را دارد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین