|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
رجایی تصریح کرد: شاید یک نامزد انتخابات به تنهایی توان مالی تبلیغات در انتخابات را نداشته باشد، بدین جهت یا باید وابسته به یک فرد قدرتمند و ثروتمند باشد یا خودش از نظر مالی بسیار قوی باشد.
نماینده مردم گناباد در مجلس با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات گفت: کسی که بخواهد اینقدر در انتخابات هزینه کند و به مجلس بیاید دیگر معلوم نیست چه اهدافی در سر دارد.

حجت‌الاسلام محمد رجایی  در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه این طرح نکات مثبت و منفی دارد، گفت: مثبت از این جهت که از وقتی انتخابات استانی باشد نماینده‌های شاخص‌تر و قوی تر امکان رای آوردن پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با استانی شدن انتخابات دید ملی در نمایندگان ایجاد می‌شود، اما از نقاط ضعف آن می‌توان به بالا رفتن هزینه‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

رجایی تصریح کرد: شاید یک نامزد انتخابات به تنهایی توان مالی تبلیغات در انتخابات را نداشته باشد، بدین جهت یا باید وابسته به یک فرد قدرتمند و ثروتمند باشد یا خودش از نظر مالی بسیار قوی باشد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد اینقدر در انتخابات هزینه کند و به مجلس بیاید دیگر معلوم نیست چه اهدافی در سر دارد، افزود: چرا که مجلس هم درآمد آنچنانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مساله بعدی این است که با اجرای این طرح شهرستان‌های کوچک ممکن است یک مقدار آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: ممکن است دو نماینده با هم رقابت کنند که یکی 20 درصد آرای شهرستان و دیگری 80 درصد را از آن خود کرده باشد، حالا اگر نماینده‌ای که 20 درصد آرای شهرستان را را از آن خود کرده باشد 15 درصد رای استان را نیز بیاورد به عنوان نماینده شهرستان انتخاب می شود، اما طبیعتا آن نماینده باید تعهد و تدین داشته باشد و بگوید با اینکه رای من بیشتر در استان بوده اما چون من نماینده این شهر هستم وظیفه شرعی و اخلاقی من است که به این شهر خدمت کنم، اگر این تعهد ضعیف شود آن وقت ممکن است این نماینده بگوید من از سایر استان رای آوردم و دیگر نیازی نیست برای این شهرستان تلاش کنم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به کمیسیون برگشت تا اصلاحاتی در آن صورت گیرد، من هم از مخالفان این طرح بودم و به نظرم از مهمترین نکات منفی این طرح هزینه‌های بالا و متضرر شدن است در صورتی که نمایندگان آنان تعهد شرعی و اخلاقی نداشته باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین