|
|
امروز: يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
محمدمهدی عطوفی در این باره اظهار کرد: مدتی است درخواست رنج جدید شماره را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم و منتظریم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار ایران از درخواست این شرکت برای دریافت رنج جدید شماره خبر داد.

 طی سالهای گذشته ظرفیت توزیع سیم کارت کدهای قدیمی همراه اول به پایان رسیده و مدتی است این اپراتور در واگذاریهای خود همواره از کدهای جدید استفاده می کند.

اکنون بیش از یک سال است که از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور سیم کارتهایی با کدهای 8 و 9 وارد بازار شده و طی ماه های گذشته با پایان یافتن ظرفیتهای این بخش، سیم کارتهایی با کد صفر وارد بازار شده است.

از سوی دیگر با پائین آمدن تعرفه فروش سیم کارت به دنبال مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، به نظر می رسد اقبال مردم نسبت به خرید سیم کارتهای همراه اول افزایش پیدا کرده به گونه ای که مدیر عامل همراه اول در مجمع عمومی سالیانه این شرکت اینگونه اعلام کرده که با وجود اشباع شدن بازار سیم کارت، در سال گذشته 6.7 میلیون سیم کارت همراه اول به فروش رسیده است.

حال این سوال پیش می آید که در شرایطی که به نظر می رسد همچنان اقبال مردم نسبت به سیم کارتهای دائمی استمرار دارد، پس از به پایان رسیدن سیم کارتهای کد صفر، تکلیف افرادی که قصد خرید سیم کارتهای دائمی همراه اول دارند چه خواهد بود و در شرایطی که این اپراتور از قبل اعلام کرده شماره‌های کدهای قبلی به پایان رسیده روند واگذاری این سیم کارت‌ها از این پس با چه کد و به چه شکلی ادامه خواهد یافت؟

محمدمهدی عطوفی در این باره اظهار کرد: مدتی است درخواست رنج جدید شماره را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم و منتظریم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

اما معاون بازاریابی همراه اول در پاسخ به این سوال که اکنون عدم ارائه سیم کارت با کدهای قدیمی در بازار موجب شده سیم کارتهای قدیمی از جمله کد یک به قیمتی بالغ بر 10 برابر سیم‌کارت‌های کد جدید به فروش برسد، اظهار کرد: به هر حال در هر جامعه‌ای برخی اجناس دارای نوعی مطلوبیت هستند که ما نمی‌توانیم این مطلوبیت را از بین ببریم، چرا که در این زمینه مردم هستند که تصمیم می‌گیرند.

وی همچنین متذکر شد: از نظر ما خدماتی که در هر دو سیم‌کارت ارائه می‌شود یکسان است اما در نهایت مردم هستند که برای خرید سیم‌کارت تصمیم می‌گیرند و در این میان عده‌ای دوست دارند سیم‌کارت‌هایی با کدهای قدیمی‌تر یا شماره‌هایی که مناسباتی خاص را به ذهن آنها می‌رساند خریداری کنند که این موضوع نیز جزئی از مناسبات بازار است.

عطوفی در ادامه در پاسخ به این که اگر سیم‌کارتی که دارای کدهای قدیمی است با قیمتی فراتر از قیمت مرسوم اپراتور به فروش برسد این سود نصیب دلالان می‌شود و نه اپراتور و نه خریدار در آن نفعی ندارند توضیح داد: این سود در شبکه کل کشور تقسیم می‌شود و مشترک و توزیع‌کننده همه از آن سود می‌برند. در دنیا نیز این قضیه مرسوم است و نه تنها در فروش سیم‌کارت بلکه درباره موارد دیگری مانند خودرو نیز اتفاق می‌افتد و در هر صورت لازم است شبکه ارائه کنندگان خدمات نیز سود کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین