|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی رفع مشکل بیکاری کشور را مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ سال است که به سرمایه گذاری بخش دولتی اتکا داریم که توفیق چندانی نداشته است.
علی طیب نیا پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری گیلانغرب که در محل فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، با اشاره به سالروز عملیات بازی دراز اظهار داشت: استان کرمانشاه و از جمله شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ در خط مقدم قرار داشته و مقام معظم رهبری این شهرستان را دومین شهر مقاوم کشور نامیده است.

وی افزود: جنگ ۸ ساله با این هدف بود که از پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری شود اما رشادت های مردم و از جمله استان کرمانشاه تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد و خوشحالیم که امروز می بینیم ایران به عنوان یک قدرت برتر سیاسی، اقتصادی و علمی در دنیا ظاهر شده و بدون نیاز به لشکر کشی و از طریق منطق و استدلال ارزش های خود را به دنیا نشان داده و دشمنان فهیمده اند که تاب مقاوت در مقابل این کشور را ندارند.

طیب نیا گفت: پس از جنگ هشت ساله نیز دشمنان جنگ اقتصادی را به کشور ما تحمیل کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب این جنگ، از جنگ تحمیلی نیز سخت تر است.

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: اگر به دو سال قبل برگردیم می بینیم که هر روز التهابی جدید در بازارهای مختلف ایجاد می شد و در شرایطی که در اوج وابستگی بودیم تحریم ها نیز با هدف شورش و ایجاد نا امنی در داخل کشور و در هم کشیدن نظام وارد شدند، که اینگونه نشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در جنگ تمیلی همه دنیا یک طرف و ایران در یک طرف قرار داشت، خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی نیز به همین گونه بوده و ایران در مقابل تمامی ابرقدرت ها ایستاده است.

وی به اعمال تحریم های ناجوانمردانه از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: این تحریم ها در روزهای اول هزینه های خیلی سنگینی را برای ما در پی داشت، اما الان تورم فروکش کرده و قیمت ها به تدریج افزایش می یابد.

طیب نیا با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال گذشته در سه فصل متوالی مثبت بوده که این یک موفقیت چشمگیر است، تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند که تحریم هم بی فایده است قیمت نفت را به نصف کاهش دادند که در نتیجه آن صادرات ما ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد با این وجود در مجامع بین المللی تحریم ها شکست خورده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در سال گذشته ۳۳ هزار میلیارد تومان هزینه های عمرانی پرداخت شد و بودجه کشور بدون هیچ کسری و متممی بود.

وی ادامه داد: سال ۹۳ در تاریخ معاصر ایران تنها سالی است که دولت بدون استفاده از منابع بانکی عمل کرده و هیچ گونه تاثیری در پایه پولی نظام بانکی نداشته است.

وزیر اقتصاد بیکاری را یکی از مشکلات بزرگ کشور برشمرد و افزود: آمار بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده نیز بالاست که می بایست برای رفع آن به رشد اقتصادی برسیم که مستلزم سرمایعه گذاری بخش خصوصی است.

طیب نیا خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ سال است که به سرمایه گذاری بخش دولتی اتکا داریم که ناموفق بوده است.

وی اظهار داشت: امسال را سال رونق اقتصادی نامگذاری کردیم و گر چه علی رغم افزایش تولید اثری روی بیکاری نداشته اما باید به پیک تولید و افزایش ظرفیت نیروی انسانی برسیم.

طیب نیا رفتار مذبوحانه دشمنان را به خاطر پیش بینی آنها از آینده ایران عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده ایران نابرابری بین مناطق جغرافیایی است و علی رغم استعدادهای موجود در منطقه آنچنان که شایسته مردم است امکانات در اختیار آنها قرار داده نمی شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه محور اصلی آمایش سرزمین است و در مناطق مرزی اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان گیلانغرب، افزود: یکی از محورهای توسعه گیلانغرب تجارت است که مرز سومار در این زمینه بسیار موثر است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین