کد خبر: ۴۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه های سال 1394 در حوزه ساخت و توسعه راه آهن را تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح برنامه های سال 94 حوزه راه آهن گفت: در حال حاضر 1500 کیلومتر راه آهن آماده ریل گذاری است و 77 کیلومتر از راه آهن بافق-مشهد، 77 کیلومتر از راه آهن غرب کشور، 94 کیلومتر از راه آهن تهران-همدان-سنندج، 23 کیلومتر از راه آهن مراغه-ارومیه و 30 کیلومتر از یزد-اقلید در سال جاری بهره برداری می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن تاکید بر نقش حمل و نقل ریلی در توسعه شبکه حمل و نقل و اولویت توسعه راه آهن در کشور گفت: در حال حاضر 33 طرح ریلی دارای مجوز در پیوست 1 قانون بودجه سال 1393 کل کشور به طول 9 هزار و 460 کیلومتر وجود دارد که 4731 کیلومتر آن در دست احداث در بخش های مختلف زیرسازی، روسازی و ساختمان و 3 هزار و 456 کیلومتر آن در دست مطالعه و بررسی است.

 وی در تشریح اقدامات سال 1393 در حوزه راه آهن عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به میزان اعتبار مالی مصوب به میزان 9 هزار 385 میلیارد و تخصیص78درصدی علی رغم عدم تخصیص به موقع منابع مالی و همچنین محدودیت منابع و نیز امکان خرید ریل محدود برای طرح ها، این معاونت 335 کیلومتر عملیات زیرسازی تا مرحله سابگرید و حدود 162 کیلومتر نصب خط و 7 هزار و 360 متر مربع ساختمان ایستگاه را به انجام رسانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: افتتاح کریدر ریلی شرق دریای خزر با حضور ریاست محترم جمهوری، افتتاح ایستگاه راه آهن رشتخوار و همچنین بهره برداری از دو ایستگاه صفا شهر و سعادت شهر در محور راه آهن اصفهان – شیراز و آماده سازی اسناد قرارداد تامین منابع مالی و اجرائی راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان برای استفاده از خط اعتباری چین و آغاز عملیات اجرائی این طرح با حضور ریاست محترم جمهوری از اهم فعالیتهای اجرایی ساخت و توسعه راه آهن در سال 1393 است.

نورزاد بررسی پدافند غیرعامل و نحوه اجرای آن در طرحهای  راه آهن ، بررسی تکنولوژی نوین در ساخت و اجرای خطوط راه آهن، بررسی پلان و موقعیت ایستگاه ها و محورهای در حال ساخت و مطالعه، بازنگری و مهندسی مجدد طرح های در حال اجرا و مطالعه شده بویژه ابنیه مهم و استراتژیک محورها، تحلیل پایداری ابنیه در زمان اجرا در برابر حوادث غیرمترقبه، امکان سنجی اجرای حمل و نصب ریل طویل در کشور و بررسی قیمت تمام شده طرح ها و تحلیل عملکرد از جمله برنامه های سال جاری طرح های راه آهن در حوزه پژوهش است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین