|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۴۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
ساجدی نیا افزود: بر این اساس در پنج سال گذشته از مجموع کل سرقت های انجام شده از صنف طلافروشان حدود 99 درصد با کشف این جرایم توسط ماموران نیروی انتظامی مواجه بودیم.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح نحوه دستگیری سارقان مسلح طلافروشی سال گذشته بازار تهران گفت: سارقان طلافروشی بازار تهران شب گذشته دستگیر و امروز در بازسازی صحنه سرقت حاضر شدند.

 سردار حسین ساجدی نیا روز پنجشنبه در محدوده بازار طلافروشان تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته خبری را پلیس تهران دریافت کرد که یک گروه مسلح از یک کارگاه طلا سازی در اطراف بازار تهران 30 کیلوگرم طلا به سرقت برده اند.

وی افزود: به سرعت ماموران نیروی انتظامی در محل وقوع جرم حاضر و براساس ماموریت محوله به پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات لازم خوشبختانه توانستند در کمتر از یک هفته سارقان را شناسایی کنند.

ساجدی نیا با بیان اینکه سه نفر از اعضای این باند سارق به خارج از کشور گریخته بودند امکان دستگیری سارقین به صورت یکجا محیا نشد، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده منتظر شدیم تا با حضور تمام سارقان این باند در ایران با یک اقدام عملیاتی پلیسی اعضای 6 نفره را یک جا دستگیر کنیم.

وی به نحوه دستگیری این باند اشاره کرد و گفت: پلیس شب گذشته در یک عملیات مشترک توانست 5 نفر از سارقان را در تهران و یک نفر دیگر را در یکی از استانهای شمالغرب کشور دستگیر کند.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه امروز تمام سارقان به منظور بازسازی صحنه جرم و تهیه گزارش در محدوده بازار تهران حاضر شدند، افزود: در جریان این بازسازی تمام سارقان ضمن اعتراف به جرم خود به تشریح نحوه دزدی از محل سرقت پرداختند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: سارقان پس از بازجویی و تکمیل پرونده برای ادامه روند قضایی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

ساجدی نیا با اشاره به اینکه دو نفر از سارقان دارای سابقه سرقت مسلحانه هستند، اظهارکرد: این دو نفر مدتی را نیز در زندان بودند و از همین جا از مقامات قوه قضاییه درخواست اشد مجازات را برای این سارقان مسلح را داریم.

وی با اشاره به اینکه سیستم های امنیتی ضد سرقت کارگاه طلاسازی دقیق بوده، بیان داشت: سارقان با سو استفاده از اعتماد افراد شاغل در کارگاه با آشنایی از محیط اقدام به سرقت از این محل کرده بودند.

ساجدی نیا تصریح کرد: مقداری از طلاهای مسرقه در مراحل بازرسی ماموران پلیس آگاهی کشف شده است که با تلاش مستمر ماموران نیروی انتظامی در صدد یافتن سایر طلاها سرقت رفته هستیم تا حتی اگر به فروش نیز رفته باشد به صاحبان اصلی عودت داده شود.

وی گفت: در یک دهه اخیر با توصیه های امنیتی پلیس و رعایت نکات ایمنی از طرف اصناف شاهد کاهش تعداد سرقت ها در سطح بازار بودیم.

ساجدی نیا افزود: بر این اساس در پنج سال گذشته از مجموع کل سرقت های انجام شده از صنف طلافروشان حدود 99 درصد با کشف این جرایم توسط ماموران نیروی انتظامی مواجه بودیم.

سردار حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران به همراه شش نفر سارق طلافروشی ظهر امروز به منظور بازسازی محل جرم در اطراف بازار طلافروشان حاضر شدند که در جریان این ماموریت مردم نیز با سر دادن شعار از عملکرد پلیس نیروی انتظامی تشکر کردند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین