|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی از بانکوک اعلام کرد که تایلند به تصمیم اتحادیه اروپا به سبب تحریم خرید محصولات شیلات آن کشور اعتراض کرد.
براساس این گزارش، پتیپونگ پوئنگبون ناآیوثیا، وزیر کشاورزی تایلند امروز به اتحادیه اروپا هشدار داد که با تحریمی که برای خرید ماهی و محصولات شیلات علیه بانکوک اعمال کرده است، سالانه یک میلیارد به اقتصاد این کشور آسیب پذیر آْسیایی زیان وارد می کند.

وی در یک کنفرانس خبری در بانکوک اعلام کرد: معتقدم بخش خصوصی تایلند، صیادان و دست اندرکاران ماهیگیری بخوبی می دانند که چنانچه نتوانند این مشکل را حل کنند، با مشکلات زیادی در صنعت ماهیگیری و شیلات مواجه خواهند بود.

اتحادیه اروپا دیروز/سه شنبه به تایلند به عنوان سومین صادر کننده جهانی محصولات دریایی به اتهام صیادی غیر قانونی و فعالیت اجباری در داخل ناوگان صیادی اش، شش ماه مهلت داد .

اما وزیر تایلندی در عین حال به اتحادیه اروپا اطمینان داد که دولتش تا شش ماه آینده وضعیت شیلات و ماهیگیری دریایی را آنگونه که مطلوب اروپا باشد، بهبود خواهد بخشید.

به گفته ناآیوئیا، پارلمان تایلند به همین منظور پیشتر قانونی را برای اعطای اختیارات بیشتر به کارکنان بنادر تصویب کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین