|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
معاون رفاه وزارت تعاون عنوان کرد: بهبود سلامتی افراد و کاهش نابرابریهای دریافت خدمات سلامت یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاستهای داخلی است و بر این اساس وزارت تعاون که یکی از اصلی‌ترین وظایف خود را افزایش عدالت اجتماعی در کشور می داند.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با نخستین سالروز اجرای طرح پوشش بیمه همگانی از افزایش 5برابری سقف پوشش بیمه‌ای سمعک خبر داد و بر افزایش عدالت در حوزه بیمه سلامت با یکسان سازی رویه‌ها تاکید کرد.

دکتر احمد میدری ا، با اشاره به اینکه سلامت همواره در نگاه قانون گذاران، دولتمردان و مردم جایگاه ویژه‌ای داشته است اظهار کرد: به منظور رفع چالش‌های حوزه بیمه پایه و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و با امعان نظر به مزایای مترتب، با دستور دکتر علی ربیعی، این معاونت با همکاری سازمانهای بیمه‌گر پایه، یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه‌گر پایه را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: با یکسان سازی رویه‌ها و ضوابط سازمان بیمه‌گر، بالاترین سقف پوشش بیمه‌ای برای تجهیزات پزشکی ملاک عمل تمامی سازمانهای بیمه‌گر پایه قرار خواهد گرفت. بر این اساس به طور مثال سقف پوشش بیمه برای سمعک تا پنج برابر، بالن آنژیوپلاستی مغزی تا دو برابر و پیس میکرهای دائم نیز تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

معاون رفاه وزارت تعاون عنوان کرد: بهبود سلامتی افراد و کاهش نابرابریهای دریافت خدمات سلامت یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاستهای داخلی است و بر این اساس وزارت تعاون که یکی از اصلی‌ترین وظایف خود را افزایش عدالت اجتماعی در کشور می داند با یکسان سازی ضوابط و آیین نامه‌های سازمانهای بیمه‌گر پایه گامی مهم در ایجاد فرصتهای برابر و افزایش دسترسی شهروندان بیمه شده به خدمات مورد تعهد بیمه‌های پایه، برداشته است.

یکسان‌سازی رویه‌ سازمان‌های بیمه‌گر گامی مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی

دبیر شورای عالی بیمه سپس اظهار کرد: یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه‌گر پایه گامی ارزشمند و مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد خواهد بود و از سوی دیگر اجرای طرحهای گسترده در زمینه بیمه سلامت کشور را به دنبال خواهد داشت.

میدری ادامه داد: برای مثال تا قبل از یکسان سازی پیس میکرهای دائم قلبی (باطریهای قلبی) با نرخ های متفاوت توسط سازمان بیمه‌گر پوشش داده می شد که پس از یکسان سازی به بالاترین سقف مورد تعهد توسط سازمان‌های بیمه‌گر قابل پرداخت خواهد بود.

مهلت پذیرش نسخ از بیمه شده سازمانهای بیمه‌گر پایه یکسان می‌شود

میدری مثال دیگر نتایج یکسان سازی را تحویل نسخ از بیمار پس از تجویز خدمت و دارو توسط پزشک برشمرد و گفت: تا کنون مهلت پذیرش نسخ از بیمه شده توسط مراکز ارائه دهنده متفاوت بوده است که پس از یکسان سازی مهلت پذیرش نسخ برای کلیه بیمه‌شدگان هر چهار سازمان بیمه‌گر پایه برابر خواهد شد که این امر سبب افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسهیل در ارائه خدمت توسط مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌شود.

میدری در پایان عنوان کرد: خرسندیم که در اولین سالگرد پوشش رایگان بیمه همگانی برای هشت میلیون ایرانی با اعلام یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه‌گر پایه حقی دیگر از مردم ایران را ادا کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین