کد خبر: ۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
حمید چیت چیان روز دوشنبه در شورای اداری استان ایلام که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: عملیات ساخت سد چم گردلان نیز تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.
حمید چیت چیان روز دوشنبه در شورای اداری استان ایلام که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: عملیات ساخت سد چم گردلان نیز تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

وی روند پیشرفت فیزیکی مابقی سدهای این استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: قرار گرفتن اجرای سد چنگوله و کنجان چم مهران نیز در مجموعه سامانه گرمسیری در دست اقدام است.

چیت چیان اظهار کرد: در بازدیدهای بعمل آمده امروز، خوشبختانه در تمامی نقاط استان ایلام فعالیت های عمرانی بسیار ارزشمندی در حوزه آب در حال اجراست.

وزیر نیرو طرح سامانه گرمسیری را از کارهای بسیار مهم برای توسعه غرب کشور دانست و گفت: این طرح پارسال آغاز و فعالیت های اجرایی آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار عمرانی این استان در طول سال گذشته 227 میلیارد ریال بوده که امسال 582 میلیارد ریال معادل 156 درصد افزایش دارد، افزود: فعالیت های گسترده ای در این استان در حال اجراست که ایلام را در مسیر اشتغال، تولید محصولات اقتصادی و کشاورزی و صادرات کالا هدایت و چهره پرتحرکی را برای استان نوید می دهد.

چیت چیان به آخرین وضعیت سد سیمره نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری فراوانی در این سد انجام گرفته و انتظار می رفت تولید برق فراوانی از این سد حاصل شود ولی به علت کاهش بارش ها و کمبود آب پشت سد هنوز این امکان (تولید برق) میسر نیست.

وی در عین حال خواستار مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه شد و از حمایت دولت در این حوزه خبر داد.

معاون اول رییس جمهوری صبح روز دوشنبه بمنظور بررسی وضعیت مصوبات سفر سال گذشته دولت تدبیر و امید و بازدید از طرح های کشاورزی، امور آب و میادین نفتی و پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرد؛ وزرای جهاد کشاورزی و نیرو و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، معاون اول رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین