|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی'، گفت: جامعه کارگری در بین سایر اقشار در خط مقدم تحقق این شعار می باشند.
محمد سنجری روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته کارگر و بسیج کارگری خراسان جنوبی افزود: در سال های اخیر کارگران ما به عنوان سربازان خط مقدم و کارفرمایان نیز به عنوان فرماندهان تحقق اقتصاد مقاومتی از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه در هفته نکوداشت کارگر از 10 کارگر نمونه، شش گروه کار نمونه، دو واحد نمونه و دو تلاشگر نمونه استان تجلیل می شود گفت: انتخاب این افراد بر اساس صداقت در کار، وجدان کاری، تخصص و مهارت و نوآوری در فرایند تولید، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پنجم تا 11 اردیبهشت به هفته نکوداشت کارگر در ایران نامگذاری شده اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، شرکت کارگران به صورت ویژه در نماز جمعه و برگزاری محفل انس با قرآن از جمله برنامه های این هفته می باشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه پارسال 10 هزار و 780 نفر جویای کار به مراکز کاریابی استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد فقط دو هزار و 456 جذب بازار کار شدند و این در حالی است که در استان 12 هزار فرصت شغلی وجود داشت که یکی از دلایل خالی ماندن ظرفیت فرصت شغلی دیگر فقدان مهارت نیروهای متقاضی کار بود.

سنجری افزود: از مجموع متقاضیان کار در سال گذشته 37 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی، 90 درصد جوان (34 تا 15 سال) و 63 درصد فاقد هر گونه مهارت مورد نیاز بازار کار بودند.

وی گفت: در حال حاضر جامعه کارگری ما 76 هزار نفر می باشند که 20 درصد از آن ها بانوان هستند و این افراد در 13 هزار کارگاه مشغول به کار هستند.

سنجری همچنین افزود: پارسال 113 تعاونی با هزار و 457 نفر عضو و سرمایه اولیه 12 هزار میلیون ریال ریال در استان تشکیل شد که برای هزار و 244 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کردند و با احتساب تعاونی های دیگر، هم اکنون دو هزار و 583 تعاونی در استان فعال است.

فرمانده بسیج کارگری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: روحیه جهادی از جمله مولفه های مهم تحقق شعار امسال می باشد که در جامعه کارگری به وضوح قابل رویت است.

سرهنگ غلامرضا کریم زاده افزود: ایمان به خدا، خودباوری، تردید به دل راه ندادن، اخلاص در کار، آمادگی در مقابل انتقادات و نیز اعتقاد به ولایت و ولایت مداری از جمله مهمترین شاخصه های روحیه جهادی می باشد.

وی با بیان اینکه 30 درصد کارگران استان بسیجی هستند، گفت: در هفته کار و کارگر، چهار پایگاه بسیج در چهار شهرستان استان افتتاح می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین