|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
پترسون خاطر نشان کرد: مهمترین پیام باراک اوباما در نشست کمپ دیوید تاکید بر پایبندی آمریکا به امنیت خلیج فارس است و انگیزه سفر من به کویت هماهنگی و فراهم کردن تمهیدات لازم و تدوین دستور کار این نشست است.
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با تاکید بر اینکه توافق نهایی هسته ای با ایران،یک توافقنامه بین المللی خواهد بود، گفت که هرگونه توافق با ایران به نفع کشورهای منطقه است.

 آن پترسون (Anne Woods Patterson) در مصاحبه ای با روزنامه الانبا‍ چاپ کویت افزود: امنیت کشورهای منطقه از اولویت های واشنگتن است و همپیمانی ما با کشورهای عرب خلیج فارس از نظر امنیتی و تجاری با امضای توافق هسته ای با ایران خدشه دار نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که به منظور تنظیم دستور کار نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با رییس جمهوری آمریکا به کویت سفر کرده است، متذکر شد که بیانیه سوئیس یک تفاهم محدود و منحصر به ایران و آمریکا نیست، بلکه پنج کشور بزرگ نیز در آن مشارکت دارند و ما در طول مذاکرات با ایران، جلسات متعددی با سران کشورهای خلیج فارس داشته ایم و آنان را در جریان آخرین نتایج مذاکرات هسته ای قرار دادیم و نشست دیگری نیز در آینده در پاریس با آنان خواهیم داشت.

پترسون در پاسخ به این سووال که آیا به کشورهای منطقه اطمینان داده اید که هرگونه توافق با ایران به نفع این کشورها خواهد بود، افزود: برخی از کشورهای منطقه گمان می کنند که توافق با تهران به زیان آنان خواهد بود، در حالیکه این یک توافقنامه بین المللی است و ما باید اینگونه کشورها را مطمئن سازیم و فکر می کنم، کشورهای دوست مانند کویت این مساله را درک می کنند؛ همانگونه که ثبات در عراق به سود کشورهای منطقه خواهد بود و این موضوع به تدریج برای همگان روشن خواهد شد.

وی اضافه کرد که از برقراری روابط مثبت میان ایران و کشورهای عرب منطقه استقبال می کنیم و توافق هسته ای با ایران هدفی جز ایجاد امنیت و ثبات در خاورمیانه ندارد.

پترسون خاطر نشان کرد: مهمترین پیام باراک اوباما در نشست کمپ دیوید تاکید بر پایبندی آمریکا به امنیت خلیج فارس است و انگیزه سفر من به کویت هماهنگی و فراهم کردن تمهیدات لازم و تدوین دستور کار این نشست است.

وی مذاکرات خود را با وزیران خارجه و دفاع کویت، سازنده و بسیار ثمر بخش توصیف و تاکید کرد: کویت یکی از مهمترین متحدان آمریکا در جهان است و مسایل مهم و راهبردی میان دو کشور در رابطه با اوضاع کنونی منطقه و همکاری های دو جانبه وجود دارد که باید با وزیر دفاع کویت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما وظیفه خود می دانیم به کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس این اطمینان را بدهیم که اتحاد و همپیمانی ما چه در زمینه همکاری های امنیتی یا روابط تجاری کاهش نخواهد یافت و دوستی دو طرف سابقه طولانی دارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در پاسخ به سووال خبرنگار نشریه کویتی در مورد معیارهای متفاوت آمریکا در برخورد با دمشق و صنعاء گفت: اوضاع در سوریه با یمن متفاوت است.

پترسون افزود: من نمی توانم بگویم که جنگ عربستان سعودی علیه یمن موجب جدایی ریاض از واشنگتن شده است، زیرا ما همچنان با هم همکاری داریم و از اقدامات ریاض در یمن حمایت می کنیم و قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد یمن را تایید کرده و امیدواریم منجر به دستیابی به راه حلی سیاسی برای مشکل این کشور شود.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزهای 13 و 14 ماه آینده میلادی (23 و 24 اردیبهشت ماه) با هدف بررسی راه های افزایش همکاری های امنیتی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، میزبان سران این کشورها در کمپ دیوید خواهد بود.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
5
bravo
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین