|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
جبوری در این آهنگ می‌گوید: "سرت را بالا بگیر ... ای صدام تمامی دشمنانت نابود می‌شوند و تو می‌مانی." جبوری روز جمعه به خواندن این آهنگ اذعان و عذرخواهی کرد.
سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد که از منصبش استعفا داده است. این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک ویدئو از او منتشر شد که در آن آهنگی را در مدح صدام می‌خواند.

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رافد جبوری، سخنگوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در صفحه خود در فیسبوک نوشت: به صورت مختصر می‌گویم که نمی‌خواهم دفتر نخست وزیر را بیش از این دچار مشکل کنم چرا که هدف از انتشار این فیلم هجمه به دولت است و من خواهان استعفا شدم و این امر صورت گرفت.

او تاکید کرد که به میل شخصی استعفای خود را از منصبش که از شش ماه قبل تصدی آن را برعهده گرفته بود، ارائه داده است.

از پنج شنبه گذشته یک فایل ویدئویی با عنوان "سرت را بالا بگیر تو عراقی هستی" منتشر شده که جبوری در زمان حکومت صدام آن آن را سروده و اجرا کرده است. در این ویدئو تصاویری از صدام وجود دارد که شمشیرش را بالا می‌گیرد یا از تفنگش شلیک می‌کند و یا سوار بر اسبی سفید شده است.

جبوری در این آهنگ می‌گوید: "سرت را بالا بگیر ... ای صدام تمامی دشمنانت نابود می‌شوند و تو می‌مانی." جبوری روز جمعه به خواندن این آهنگ اذعان و عذرخواهی کرد.

وی در پیامی در فیسبوک آورده است: من اذعان می‌کنم که 15 سال قبل این آهنگ را خواندم که در آن نام صدام برده شده بود. من به خاطر ملزومات زندگی در آن هنگام مجبور بودم و این امر برای هر کسی که در عراق پیش از 2003 زندگی کرده باشد، آشنا است.

جبوری عنوان داشت: این تجربه اشتباه بود و اگر به کسی اهانت کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم.

او همچنین از العبادی عذرخواهی کرد و گفت: العبادی زمانی که من را به عنوان سخنگوی دفترش انتخاب کرد به هیچ وجه از مساله آهنگ خبر نداشت. من در آن هنگام سن کمی داشتم و منطقی عمل نکردم اما در همان زمان نیز عضو حزب بعث نبودم و در حال حاضر هم بعثی نیستم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
3
آفّرین به اقدام و منطق شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین