|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دوم این خط ‌آهن به بندرانزلی و آستارا متصل می‌شود که با در نظر گرفتن اعتبارات، کار اجرایی آن باید هرچه سریعتر انجام شود.
صدای سوت قطار گیلان را سال 95 می‌شنویم.

ثمراتی که راه‌آهن برای یک منطقه به ارمغان می‌آورد بر کسی پوشیده نیست. مزایای راه‌آهن همچون حمل انبوه بار و مسافر با وجود مصرف پایین انرژی و البته حفظ محیط زیست و درصد پایین استهلاک، اهمیت حمل و نقل ریلی را برای هر منطقه‌ای نشان می‌دهد، بنابراین راه‌آهن گیلان، علاوه بر استان می‌تواند نقش مهمی در عرصه اقتصاد کشور نیز ایفا کند.

پروژه عظیم راه‌آهن قزوین- رشت به طول ۱۶۵ کیلومتر، شامل ۴۰ کیلومتر دو خطه و هفت ایستگاه است. این مسیر دارای ۱۳ کیلومتر پل و ۲۲ کیلومتر تونل است که با آغاز احداث، مشکلاتی همچون کوهستانی بودن مسیر و کمبود منابع اعتباری، باعث کندی روند احداث راه‌آهن گیلان و وعده‌های مکرر مسئولان وقت برای تکمیل و راه اندازی آن شد.

این پروژه در سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت به گیلان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دکتر روحانی رییس جمهور با بیان اینکه 18 پروژه مهم طی سال‌های 94 و 95 در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار 795 میلیارد تومان بهره‌برداری خواهند شد.

راه‌آهن قزوین - رشت اولین طرحی که برای تخصیص آن تلاش خواهد شد

وی یادآور شد: اولین طرحی که برای تخصیص آن تلاش خواهیم کرد تا سال 95، راه‌آهن قزوین - رشت خواهد بود، همه اعتباراتی که برای اتمام این پروژه نیاز است تخصیص خواهد یافت.

راه‌آهن رشت به آستارا از طرح‌های مهم دولت در سفر به گیلان

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال 95 قطار از تهران به رشت خواهد رسید، گفت: راه‌آهن رشت به آستارا یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در سفر به گیلان است و همچنین راه‌آهن رشت به انزلی عملیاتی خواهد شد.

رییس‌جمهور قدم دوم دولت در سفر به گیلان را اتمام پروژه 11 کیلومتر باقی مانده قزوین به رشت عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله تا پایان دولت یازدهم این پروژه اجرایی می‌شود که نیاز به اعتبار900 میلیارد تومانی است.

دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان، با بیان اینکه دو پروژه آزادراه و راه‌آهن قزوین - رشت وضعیت مناسبی دارند، افزود: قسمت‌های در دست اقدام پروژه آزادراه قزوین - رشت به دو بخش تقسیم شده است که قسمت نخست آن دارای 2.8 کیلومتر تونل بوده و از منجیل به سمت رودبار است که کار تأمین اعتبار این پروژه انجام و عملیات آن آغاز شده است.

راه‌آهن رشت - قزوین 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همچنین وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سوت قطار قزوین - رشت نیمه اول سال ۹۵ به صدا در می‌آید، گفت: هم اکنون این پروژه ۸۷ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش روسازی نیز عملیات‌های لازم در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دوم این خط ‌آهن به بندرانزلی و آستارا متصل می‌شود که با در نظر گرفتن اعتبارات، کار اجرایی آن باید هرچه سریعتر انجام شود.

در مرکز شهر رشت ایستگاه قطار پیش‌بینی شده است

وی گفت: درباره وضعیت ایستگاه‌ها و سایر امور این پروژه نیز کارهایی باقی مانده که در حال حاضر در ۱۰ کیلومتری شهر رشت ایستگاهی پیش‌بینی شده که لازم است در مرکز شهر نیز برای آسایش بیشتر مردم ایستگاهی راه‌اندازی شود.

عباس آخوندی تاکید کرد: رویکرد در حمل و نقل باید درب تا درب باشد نه شهر تا شهر. چه ضرورتی دارد که ایستگاه راه‌آهن در 10 کیلومتری رشت باشد و در این رابطه دستور بازنگری شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین