|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۴۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
محققان اطلاعات 17 هزار انگلیسی را مورد بررسی قرار دادند و با تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسیدند که مردم با سطوح مختلف تحصیلی، از وضعیت سلامت روانی مشابهی برخوردار هستند.
پژوهش صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، داشتن تحصیلات عالیه لزوما به معنای رضایت از زندگی و دستیابی به شادی نیست.

مطالعاتی که در گذشته انجام شده است، ارتباط مستقیمی بین سطح پایین تحصیلات و مشکلات روحی و روانی را نشان می‌دهند. بر همین اساس، محققان دانشگاه وارویک با انجام پژوهشی بدنبال اثبات این مسأله بودند که ارتباط بین سطح تحصیلات با سلامت روان را مشخص کنند.

به گفته محققان، افرادی که از سلامت روانی خوبی برخوردار هستند، احساس شادی و رضایت از زندگی دارند و این رضایت به دلیل روشی است که برای برخورد با مشکلات و درگیری‌های زندگی و بخصوص در روابط خود با دیگران انتخاب کرده‌اند.

محققان اطلاعات 17 هزار انگلیسی را مورد بررسی قرار دادند و با تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسیدند که مردم با سطوح مختلف تحصیلی، از وضعیت سلامت روانی مشابهی برخوردار هستند.

پرفسور «سارا استوارت براون» سرپرست این تحقیق تأکید کرد: این یافته بسیار بحث برانگیز است، زیرا ما انتظار داشیم به عوامل اقتصادی اجتماعی برسیم که روی سلامت روان یا بیماری روانی تاثیر بگذارد. اگر سطح تحصیلات پایین مشکلات روانی به دنبال دارد، پس باید تحصیلات بالا به طور قابل توجهی به افزایش سلامت روانی کمک کند اما درحقیقت اینطور نیست.

مفروضاتی در مورد عوامل اجتماعی اقتصادی از جمله تحصیلات و سطح درآمد که در برنامه‌ریزی‌های بهداشت روان برای پیشگیری از بیماری‌های روانی بر آن تاکید شده است، می‌تواند برای برنامه‌ای که هدف آن ارتقای سطح بهداشت روانی است به تنهایی ناکارآمد باشد.

منبع: خانواده ایرانی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
4
(سواد/علم/دانش میتواند یک شمشیرِ دو-لبه باشد)

متغیّر ها و عوامل تأثیرگذار/مخدوش کننده
خیلی زیاد هستند.

[ چه نوع سوادی/Type
چه میزان سوادی/Level
در چه گروهسنّی/ Age Group
در چه جنسیّتی/Gender
کِی/When
کجا/Where
روی چه فاکتوری/On which factor
برای چه دوره ی زمانی/Duration
...
...
...]

(جای ... در کلاه قرمزی خالی!)

مثال:
(کسی که عمق یک واقعه ی خنده دار را
زودتر و بهتر درک میکند
و بیشتر می خندد مسلّماً
عمق یک فاجعه ی دردناک را هم
زودتر و عمیق تر درک خواهد کرد
و بیشتر متأثر و متألم خواهد شد

و ...).
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
4
"ایمان"
خیلی مهمتر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین