|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:اگرچه فتنه جریانهای تکفیری خسارتهای مادی و معنوی قابل توجهی بر جامعه عراق تحمیل کرده است اما دولت ومردم عراق باید از این فرصت برای افزایش انسجام اجتماعی،ایجاد زیر ساختهای دفاع مردمی و غلبه بر اراده دشمنان داخلی و خارجی استفاده کنند.
علی شمخانی در مراسم روز شهدای عراقی که عصر روزجمعه در تالار اندیشه برگزار شد،باتاکید بر ضرورت تداوم همدلی،وحدت و انسجام میان اقوام و مذاهب برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف بدخواهان درعراق افزود:درسایه مجاهدت و پایداری مردم مسلمان عراق این کشور بزودی نقش تاریخی خود درجهان اسلام و جامعه عرب را بازخواهد یافت.

دراین مراسم که به مناسبت سی و پنجمین سالروز شهادت آیت الله العظمی سیدمحمدباقر صدر و خواهر گرامیشان و دوازدهمین سالروز شهادت شهید محراب آیت الله سیدمحمد باقر حکیم و ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز حکیم برگزارشد جمع زیادی از مسوولان احزاب و گروه ها وعراقی های مقیم ایران حضور داشتند.

شمخانی دراین مراسم باتشریح نقش مرجعیت دینی در ایجاد عراق نوین،فقاهت و شهادت را دو بنیان اصلی در مبارزات تاریخی مردم این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: هوشمندی، تدبیر و شجاعت مرجعیت دینی درعراق که با تقدیم شهدای گرانقدری چون شهید ایت الله صدر و شهید ایت الله حکیم مشعل مبارزه با استبداد و سلطه بیگانه را فروزان نگاه داشتند تا همیشه تاریخ منشا قدرت جامعه آگاه عراق است.

وی در پایان گفت:دولت و مردم مسلمان ایران چون گذشته در کنار برادران و خواهران عراقی در مسیر ایجاد عراقی ازاد،اباد و مستقل ایستاده اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین