|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت : طلاب در تفسیر قرآن باید اهل فکر باشند چرا که قرآن همیشه زنده بوده و کهنه نمی شود و هر روز مسائل جدیدی را دارد.
آیت الله محمد یزدی پنجشنبه شب در یازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی درقم بیان داشت: تفسیر قرآن کریم کار بسیار دشواری است چرا که قرآن از علم مطلق الهی نزول پیدا کرده است تا در قالب حروف، کلمات و آیات تنظیم شود و به وسیله امین وحی که همان جبرئیل باشد بر قلب پیامبر اکرم نازل شده است.

وی گفت: نسل جوان باید با قرآن انس پیدا کند و تفسیرهای روان قرآن نیز باید برای افزایش معرفت آن ها تدارک دیده شوند.

وی بیان داشت: برخی مفسران قرآن بیشتر بر روی ادبیات این کتاب آسمانی تکیه می کنند و سعی دارند اعجاز این کتاب را از راه ادبیات به اثبات برسانند و برخی هم بیشتر روایات را ملاک قرار می دهند و در مقابل گروهی نیز بیشتر به مباحث فلسفی می پردازند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نباید تنها تکیه به ادبیات، روایات و فلسفه کرد و مزیت تفسیر المیزان آن است که جامع همه روش های تفسیری است و مسائل اجتماعی، اقتصادی و علمی به خوبی در این تفسیر مورد اشاره قرار گرفته اند.

آیت الله یزدی گفت: علامه طباطبایی در زمانی شروع به نوشتن تفسیر المیزان کرد که تفسیر در حال تکامل بود و هم چنین تفسیر قرآن به قرآن کار ساده ای نیست اما علامه طباطبایی به خوبی موفق به انجام این کار بزرگ شد.

وی افزود: تفسیر موضوعی قرآن کریم و هم چنین تفسیر ترتیبی در حوزه های علمیه مورد توجه هستند و در قم تفسیر به وضع جالب توجه خود قرار گرفته شده است و به سمت تکامل در دروس تفسیری حوزه هستیم.

وی گفت: یکی از خصوصیت های علامه طباطبایی بیان مستدل و مستند او بود و این دانشمند همواره از آیات قرآن بهترین استنباط و دریافت را داشت.

آیت الله یزدی افزود: قرآن و سنت باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند چرا که قرآن بدون سنت، قرآن نبوده و قابل تفسیر نیست و سنت هم بدون قرآن، سنت نخواهد بود.

همایش اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم شب گذشته در بیت علامه طباطبایی در قم با حضور

300 تن از اساتید برجسته دروس تفسیر حوزه علمیه آغاز و امشب به کار خود پایان داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
4
قرآن قرآن است ولو بدون سنّت قابل تفسیر نباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین