|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
با وجود رکود در بازار مسکن، قیمت پنت‌هاوس‌ها و خانه‌های لوکس نزدیک به 10 درصد افزایش داشته است و هزینه خرید این نوع آپارتمان‌ها در بازار نسبت به یکی دو سال گذشته تغییری نداشته است. «120 متر تراس گاردن، 57 متر سوئیت آفیس، استخر کریستال، لابی تریبلکس مجلل، استخر چهارفصل روباز، سینما، بولینگ، تنیس، باغ پرندگان» بخشی از ویژگی‌های پنت‌هاوس‌های گران‌ترین محله‌های تهران از جمله در خیابان فرشته است. پنت‌هاوسی که متری 35 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده و به گفته مشاور املاکی که این پنت‌هاوس را معرفی می‌کند به زودی مشتری خود را نیز پیدا می‌کند. به اعتقاد این مشاور املاک این نوع آپارتمان‌های لوکس کمتر گرفتار «رکود» می‌شود و معمولا مشتریان خاص خود را دارد.

براساس مشاهدات میدانی دنیای اقتصاد، پنت‌هاوس‌های محله فرشته به طور متوسط از متری 18 میلیون تومان آغاز و تا 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. به طور متوسط قیمت پنت‌هاوس در منطقه یک شهر تهران متری 30 میلیون تومان است البته قیمت پنت‌هاوس‌های چند ساله کاهش چشمگیری دارد. به طور مثال پنت‌هاوسی 10 ساله در مقایسه با پنت‌هاوس مشابه خود اما نوساز متری 12 میلیون تومان تفاوت قیمت دارد.

به گفته برخی از مشاوران املاک که به طور تخصصی آپارتمان‌های لوکس و پنت‌هاوس را به فروش می‌رسانند موقعیت مکانی تاثیر بالایی در قیمت پنت‌هاوس‌ها دارد. ممکن است یک آپارتمان لوکس با ویژگی‌های منحصر به فرد در یک خیابان فرعی بسیار ارزان‌تر از کوچه‌های با عرض گذر بالا باشد. «درب ورودی دو در سه متر از جنس شمش طلا، شیرآلات با طلای 24 عیار، 9 متر باغچه معلق، کف چرم و دیوارهای ابریشم‌کوب و سالن ماساژ، روف گاردن با آلاچیق و...» بخشی از امکانات یکی از پنت‌هاوس‌های محله فرمانیه است.

بازدید از این آپارتمان بسیار محدود است و متقاضی خرید پس از اعلام رزومه و پرینت حساب بانکی در صورت تایید سازنده امکان بازدید از این مجتمع را دارد. مالکان پنت‌هاوس‌های فروشی اخیرا برای جلوگیری از بازدیدهای تفریحی افراد، شرط رویت ملک را داشتن حداقل موجودی بانکی فرد متقاضی آن هم در حد قیمت پیشنهادی، تعیین کرده‌اند تا از قصد واقعی خریدار اطمینان حاصل کنند. به گفته مشاور املاکی که این پنت‌هاوس را در فایل فروش دارد این پنت‌هاوس متری 60 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. این پنت‌هاوس 800 متری توسط یکی از سازندگان معروف ساخته شده است. به اعتقاد کارشناسان مسکن، مناطقی که بیشترین خانه‌های لوکس و پنت‌هاوس‌ها در آنجا ساخته می‌شوند منطقه یک و عمدتا منطقه 2 و برخی از محلات منطقه 3 تهران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین