|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
رئیس مجمع نمایندگان شمال کشور گفت: باید همه جناح های سیاسی برای پیشرفت و توسعه کشور در راستای تحقق شعار سال جاری رهبری تلاش کنند.
حجت الاسلام علی اکبر ناصری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه شمال کشور متعلق به همه مازندران است، گفت: باید از ظرفیت های استانداران برای توسعه شمال کشور استفاده شود و استانداران ادواری گذشته تجربیات خود را در اختیار استاندار مازندران ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت و همدلی در کشور جدی مورد پیگیری قرار گیرد، اظهارداشت: با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" ایشان هوشمندانه این شعار را اعلام کردند.

همچنین رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری، بیان داشت: مدیران اجرایی مازندران شعار سال جاری مقام معظم رهبری "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" را باید در دستور کار خود قرار دهند.

۹۹ درصد پرونده ها با همدلی مختومه می شود

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد تصریح کرد: با ایجاد همدلی و همزبانی در تمام دادگاهها و دادگستری ها ۹۹ درصد پرونده ها بسته می شود.

وی بیان کرد: باید گام های موثری برای تحقق شعار سال جاری در استان برداشته شود که خوشبختانه این مورد در استان در حال اجرا است.

همچنین حسینی نماینده مجمع استانداران کشور با بیان اینکه این مجمع از سال ۸۳ تشکیل و پس از صدور مجوز در سال ۸۴ ثبت شد، گفت: این مجمع می توانند اقدامات مشاوره، نظارت و مطالعات را در دستور کار قرار دهند.

همچنین دیگر نماینده مجمع استانداران کشور با بیان اینکه این مجمع در نظر دارد تمام تجارب استانداران سابق را جمع آوری و تجمیع و به ساختار جمهوری اسلامی باز گرداند، اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۶۰ نفر در کشور استاندار و در ۳۱ استان کشور ارائه خدمت می کردند.

سید محمود میرلوحی بیان کرد: کمیته استانی استانداران مازندران متشکل از استانداران گذشته و افرادی که در سایر استان های دیگر کشور این سمت را داشته اند، است.

وی با اشاره به اینکه این کمیته به صورت دائمی فعالیت می کند، تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می توانید از تجربیات استانداران گذشته برای توسعه استان استفاده کنند.

استاندار سابق مازندران مهمترین دغدغه همه مدیران را توسعه استان و افزایش سطح رفاه مردم عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکل امروز کشور و استان مسئله اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است که همه از آن رنج می برند.

داود کشاورزیان با بیان اینکه دولت دیگر نمی تواند در امر تصدی گری توسعه ورود پیدا کرده و شغل ایجاد کند بلکه زمینه را برای ایجاد اشتغال مردم باید فراهم کند، اظهارداشت: دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه دولت مکمل کار بخش خصوصی است و باید بستر مناسب برای آن فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های اجرایی و فضای کسب و کار در استان برای ورود بخش خصوصی آماده شود، افزود: با فراهم شدن این فضاها و زیرساخت ها بخش خصوصی می توانند بیشتر تلاش و سرمایه گذاری کنند تا مشکل اشتغال کاهش یابد.

دریای مازندران محبوس شده است

استاندار سابق مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه دریای مازندران امروز حبس شده است و باید این مشکل را در استان برطرف کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه دغدغه حفظ محیط زیست متعلق به همه جامعه است، بیان داشت: متاسفانه فعالیت مسئولان در چند سال اخیر موجب تخریب محیط زیست شده است و باید این امر مورد بررسی قر ار گیرد.    

همچنین استاندار سابق مازندرانی در دیگر استان کشور با بیان اینکه سرمایه اصلی استان مازندران منابع انسانی است، گفت: متاسفانه بیشتر نیروهای کیفی در استان های دیگر کشور به دلایل مختلف فعالیت می کنند.

عبدالرضا شیخ الاسلامی تصریح کرد: این سرمایه های اصلی می توانند در جهت خدمت و توسعه استان کمک کنند هرچند در استان های دیگر زندگی کنند.

وی یکی دیگر از سرمایه های استان که باید به مردم باز گردانده شود را دریا اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه مهمترین معضل استان بیکاری جوانان است استان هایی که دارای دریا و سواحل هستند باید از ظرفیت های آن برای ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی استفاده کنند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه باید ظرفیت های توسعه استان شناسایی و آزاد شوند،گفت: با توجه به وجود دریا در استان می توانید صنعت ماهی پروری را در مازندران توسعه دهید که یکی از فعالیت های خوب اقتصادی پرورش ماهیان در قفس است.

وی جنگل را یکی دیگر از سرمایه های مازندران که باید به استان برگردانده شود، افزود: متاسفانه مردم امروز به جنگل کمتر دسترسی دارند که باید با ظرفیت سازی و تقویت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال تلاش شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین