|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگ اقتصادی غرب با ایران دانست و گفت: بیانیه سوئیس نشانه شکست غرب در این جنگ است.
از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در دیدار با ائمه جمعه استان، اظهار کرد: استکبار جهانی تاکنون دو جنگ نظامی و اقتصادی را با ایران دنبال کرده است.

وی افزود: در جنگ نظامی بدون اینکه ذره ای از خاک کشورمان از دست برود ، پیروز شدیم و در جنگ دوم که اقتصادی بود نیز آنها شکست خوردند زیرا بیانیه سوئیس نشانه شکست آنها در جنگ اقتصادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مذاکرات هسته ای کشورمان را به مذاکرات حضرت موسی (ع) با فرعون تشبیه کرد و گفت: فرعون هر چه حقه و نیرنگ داشت جمع کرد اما نتوانست در مقابل حضرت موسی (ع) ایستادگی کند.

وی افزود: هر چند بد عهدی و نفاق دشمنان بر ما ثابت شده است اما در آیات قرآن نیز خداوند توصیه کرده است که هر گاه آنها ( دشمنان ) کوتاه آمدند و از غرورشان پایین آمدند، شما نیز کوتاه بیایید و بر خدا توکل کنید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این مطلب که انرژی هسته ای حق ملت ماست، گفت: ما عضو MPT هستیم لذا باید همه اعضای سازمان بین المللی انرژی اتمی برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای به ما کمک کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در بیانیه سوئیس طرف مقابل از مواضع خود بسیار عقب نشینی کردند زیرا آنها امیدوار بودند همه پیچ و مهره های هسته ای ما را باز کنند.

وی اظهار کرد: ما به حرف آنها گوش ندادیم و تعداد سانتریفیوژ خود را به 19 هزار افزایش دادیم و دشمنی که حرفی جز تعطیلی انرژی هسته ای ایران نداشت و به هیچ عنوان کوتاه نمی آمد حاضر شد پای میز مذاکره بنشیند و الان در تأسیسات فردو که بر اساس این بیانیه کارکرد تحقیقاتی پیدا خواهد کرد، فقط هزار سانتریفیوژ خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که مذاکرات ما به معنای عقب نشینی نیست، گفت: اوباما با صراحت اعتراف کرد که آمریکا راهی جز مذاکره با ایران نداشت.

وی افزود: اوباما گفته بود، برای مقابله با ایران گزینه حمله به تاسیسات هسته ای و افزایش تحریم ها نتیجه بخش نیست لذا مجبور شدند از مواضع خود کوتاه بیایند و سر میز مذاکره بنشینند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تا پیش از مذاکرات هسته ای سوئیس ، غرب اصرار به تعطیلی آب سنگین اراک داشت ، افزود: اما پذیرفت که این مرکز با کمی تغییرات به فعالیت خود ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تنها موردی که ایران از آن عقب نشینی کرد تولید اورانیوم 20 درصد بود.

وی اظهار کرد: تولید اورانیم 20 درصد نیز برای ما مقرون به صرفه نبود و چون کشوری این محصول را به ما نمی فروخت مجبور به تولید آن بودیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نیروگاه بوشهر برای تولید برق به اورانیوم سه درصد نیاز دارد ، افزود: طبق بیانیه سوئیس به ایران اجازه غنی سازی تا 3٫7 درصد داده شده است و نیاز ما برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر برطرف خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال گفت: دشمنان در جنگ فرهنگی با ایران وارد شده اند و همه هم و غم خود را تسلط بر ایران از راه جنگ نرم قرار داده اند.

وی به نقش ائمه جمعه شهرستان ها در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در شهرستانها نقش محوری دارند لذا باید با ایجاد همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان نقشه دشمنان را خنثی و همه تلاش خود را برای حفظ جوانان معطوف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ائمه جمعه را مظهر همدلی و همزبانی دانست و گفت: ائمه جمعه محور وحدت، همدلی، ولایتمداری و پاسدار انقلابند.

وی نامگذاری سال 1394 با عنوان دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار مدبرانه دانست و گفت: شاید در ابتدای سال دلیل نامگذاری برای برخی مبهم بود، لیکن با مطرح شدن موضوع مذاکرات و نقطه نظراتی که بوجود آمد، دور اندیشی رهبر معظم انقلاب بر همگان روشن شد.

آیت الله طباطبایی نژاد به نقش وحدت آفرین ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: انتقاد کردن منافاتی با همدلی ندارد، لذا باید انتقادات منصفانه باشد و اگر کار خوبی هم انجام شد باید مورد تقدیر قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین