کد خبر: ۴۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
«سلمان حیدر» قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه هند با اشاره به ناکارآمدی حملات هوایی عربستان سعودی و متحدان عربی این کشور در یمن معتقد است که این جنگ برنده ندارد و مردم یمن با بمباران، میدان را خالی نمی کنند.
این کارشناس ارشد سیاسی هندی امروز(پنجشنبه) درمقاله ای با عنوان «آشفتگی در یمن» در روزنامه «استیتسمن» نوشت:عربستان در حال تکرار تجربه ناموفق 50 سال پیش مصر در یمن است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آن زمان نیز ثابت شد با حملات هوایی نمی توان بر مردم قبایلی یمن پیروز شد، افزود: چنین حملاتی هرچند آسیب سنگینی به مردم عادی وارد می کند اما پیروزی در دسترس نیست همانگونه که در افغانستان نیز باوجود حضور گسترده آمریکا و متحدانش بدون پشتیبانی نیروی زمینی توفیقی به دست نیامد.

کارشناس ارشد هندی در مقاله خود به درخواست عربستان از پاکستان برای اعزام نیرو به یمن اشاره کرد و نوشت: این درخواست نشان دهنده درک این واقعیت از سوی عربستان است که بدون نیروی زمینی در یمن، نمی توانند پیروز شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه پاکستان از متحدان وفادار عربستان است، نوشت: به همین دلیل طراحان نظامی عربستان از پاکستان درخواست نیرو کردند هرچند که این خواسته از سوی نخست وزیر پاکستان در مجلس مطرح و به طور قاطع رد شد و خطر فوری برای اسلام آباد گذشت.

قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه هند با یادآوری اینکه سازمان ملل و هیچ نهاد دیگر بین المللی تاکنون اقدامی برای متوقف کردن درگیری و برقراری صلح در یمن انجام نداده است نوشت: متاسفانه جامعه بین المللی علاقه ای به وضعیت یمن ندارد.«هر روز شاهد کشته شدن ده ها غیرنظامی بر اثر بمباران ها در یمن و آوارگی هزاران نفر در منطقه هستیم.»

این سیاستمدار هندی معتقد است، اکنون نشانه ای از وجود میانجیگری برای متوقف کردن این درگیری مشاهده نمی شود و هر روز اوضاع یمن وخیم تر می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین