|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
وزير خارجه ايتاليا مي‌‌گويد کشورهاي زيادي خواهان از سرگيري روابط اقتصادي با ايران هستند و کشور او پيشتاز از سرگيري پيوندهاي اقتصادي با تهران در صورت رفع تحريم‌ها خواهد بود.
«پائولو جنتيلوني»،‌وزير خارجه ايتاليا مي‌گويد کشورهاي زيادي مايل به از سر گيري همکاري‌ها با تهران بعد از رفع تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين کشور هستند و ايتاليا يکي از اين کشورها است.

به گزارش ايتارتاس، آقاي جنتيلوني اين اظهارات را روز پنجشنبه و پس از نشست وزراي خارجه کشورهاي موسوم به گروه هفت ابراز کرد.

وزير خارجه ايتاليا خاطرنشان کرد بسياري از کشورها مايل به از سرگيري روابط با تهران بعد از رفع تحريم‌ها هستند و رم جزو اولين کشورهايي خواهد بود که پيوندهاي اقتصادي با تهران را بار ديگر آغاز خواهد کرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره تصميم مسکو براي لغو ممنوعيت فروش سامانه‌هاي دفاع موشکي اس ـ 300 به ايران هم گفت: «ابتدا بايد به توافق نهايي بر سر برنامه هسته‌اي ايران دست يافت. نمي‌توان عجولانه رفتار کرد.»

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه روز دوشنبه 24 فروردين‌ماه ممنوعيت فروش سامانه موشکي پيشرفته «اس ـ 300» به ايران را لغو کرد.

روسيه اعلام کرد اجراي قرارداد تحويل اين سيستم موشکي به ايران را در سال 1389 تحت فشار غرب به ايران متوقف کرده بود اما ايران و قدرتهاي جهاني اکنون به توافقي موقت دست يافته‌اند.

سامانه موشک‌هاي اس-300 يکي از پيشرفته ترين سامانه‌هاي دفاع ضدهوايي در جهان است و مي‌تواند تا 100 هدف را به طور همزمان در آسمان رديابي کند.

جديدترين نوع اين موشک‌ها بين 195 تا 300 کيلومتر برد دارد و مي‌تواند هواپيما و موشک‌هاي بالستيک را در ارتفاع 27 کيلومتري از سطح زمين هدف قرار دهد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین