|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
علی یونسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا افزود: ما باید در سایه همین تنوع و تکثر، رشد کنیم و هیچ کسی حق ندارد مذاهب و اقوام ایرانی را از مواهب کشور و نظام جمهوری اسلامی محروم کند و هرکسی این کار را بکند؛ دشمن مردم ، انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام علی یونسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا افزود: ما باید در سایه همین تنوع و تکثر، رشد کنیم و هیچ کسی حق ندارد مذاهب و اقوام ایرانی را از مواهب کشور و نظام جمهوری اسلامی محروم کند و هرکسی این کار را بکند؛ دشمن مردم ، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی به رسمیت شناختن تنوع و تکثر قومی و مذهبی را سیاست جمهوری اسلامی اعلام و بیان کرد: ایران متعلق به همه ایرانیان است و همگان در این کشور، باید فرصت برابر داشته باشند.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ وحدت در داخل کشور و جهان اسلام ، گروه های مذهبی و قومی را به مودت و وحدت فراخواند و اضافه کرد: ممکن است کسانی باشند که به علت تعصب و نادانی، دست به اقدامات تحریک آمیز مذهی و قومی بزنند؛ ولی بدانند که این کار آنها خدمت به اسرائیل است.

وی بیان داشت: هرکسی بین شیعه و سنی و بین اقوام اختلاف و دشمنی ایجاد کند ، مزدور رژیم صهیونیستی است.

وی همدلی موجود بین مردم را قابل ستایش خواند و اظهار کرد: هر جا اختلافی بین مردم ایجاد شده ، دست خارجی و دشمنان این ملت و کشور دیده می شود چرا که مردم با هم اختلافی ندارند و با حلاوت و شیرینی در کنار هم زندگی می کنند.

حجت الاسلام یونسی در ادامه سایه شوم جنگ و اختلاف در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه را ناشی از تعصبات کور عنوان کرد و گفت: مروجان این امر ، دشمنان اسلام هستند و مزدوران آنها و اسرائیل بر این اختلافات دائم دامن می زنند.

وی با اشاره به حمله و تجاوز ناجوانمردانه عربستان به کشور و مردم مظلوم یمن ادامه داد: این اتفاق به بهانه حضور ایران می افتد در حالیکه ایران، در کشور عربی یمن، اصلا حضور ندارد.

حجت الاسلام یونسی تجاوز به خاک یمن را ناشی از اغفال و تحریک مسوولان عربستان توسط رژیم صهیونیستی دانست و افزود: آنها به خیال خود جنگ یمن را راه انداختند تا از این طریق در فرایند مذاکرات هسته ای و توافق ایران با کشورهای پنج به اضافه یک ، وقفه و خلل ایجاد کنند ولی این کار آنها ناشی از یک تحلیل غلط است.

وی به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم یمن را جنایتی آشکار عنوان کرد و افزود: حضور ایران در یمن، دروغی آشکار و بیان این موضوع، توطئه ای اسرائیلی است.

نماینده و فرستاده ویژه رییس جمهوری در سفر استانی کاروان تدبیر و امید به آستارا همچنین با اشاره به وجود همه ظرفیت های توسعه ای در این شهرستان بیان کرد: ترکیب جمعیتی و مذهبی آستارا در دو زمینه قومی و مذهبی، نعمت و فرصتی الهی و ملی است.

وی اضافه کرد: امروز در این گوشه از کشورمان همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند و اختلافی بین آنها وجود ندارد و با هم معاشرت ، مشارکت و رفاقت دارند.

وی این وحدت و مودت را ارثیه ای گرانبها برای مردم این خطه دانست و اظهار کرد: اجازه ندهیم که کسانی بین ما، دشمنی و اختلاف ایجاد کنند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اظهار خرسندی از وجود انسجام و وحدت قومی در شهرستان آستارا گفت: در این خطه به جای اختلاف ، رقابت سازنده وجود دارد و همه اقوام در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنند.

وی با اشاره به وجود بیکاری در همه مناطق کشور از جمله در شهرستان آستارا ، بیکاری و فقر را بالاترین عذاب خواند و گفت: ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل طلاق ، دزدی و فساد اخلاقی از فقر و تنگدستی است.

وی همچینن با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان آستارا برای توسعه افزود: آستارا پنجره نگاه به اروپاست و همه در این خطه باید با پرهیز از نگاه جناحی و حزبی ، برای تعالی منطقه تلاش کنند.

حجت الاسلام یونسی ظرفیت گردشگری آستارا را منحصر بفرد دانست و بیان کرد: باید با کار و تلاش بیشتر و با بهره گیری از همه ظرفیت های استانی و محلی، این خطه را به منطقه ای درخشان در کشور تبدیل کرد.

فرماندار آستارا نیز پیش از سخنان حجت الاسلام یونسی، با ارائه گزارشی از نیازمندی های شهرستان گفت: تکمیل خط آهن نیمه تمام رشت - آستارا مهمترین مطالبه مردم آستارا از رییس جمهوری در جریان سفر این هفته به استان گیلان است.

سیروس شفقی تکمیل بیمارستان 130 تتخوابی آستارا ، اجرای دقیق مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا ، صدور مجوز افزایش شعاع تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی تا منطقه ویژه اقتصادی آستارا ، تبدیل اداره بندر آستارا به اداره کل بنادر و دریانوردی ، صدور مجوز ترخیص خودرو از اداره کل گمرک بندر آستارا، فعالسازی بازارچه مرزی و ایجاد تنوع کالایی با اضافه نمودن کیف و کفش و البسه به لیست کالاهای مجاز وارداتی در محدوده این بازارچه را از جمله نیازمندی های اعلام شده در جریان سفر رییس جمهوری به گیلان عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ، مهمترین مطالبات مردم این منطقه و کاستی های این شهرستان مرزی را بیان کرد.

در پایان این جلسه مدال قهرمان تدبیر و امید که از طرف اهالی شهرستان آستارا تهیه شده است ، برای اهداء به رییس جمهوری و قرار گرفتن در گنجینه هدایای ریاست جمهوری در اختیار حجت الاسلام یونسی قرار گرفت.

حجت الاسلام علی یونسی که در قالب سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و به عنوان نماینده ربیس جمهوری به شهرستان آستارا سفر کرده، پیش از جلسه شورای اداری، از مراحل مختلف ساخت بیمارستان 132 تختخوابی آستارا ، سالن آمفی تئاتر 800 نفری ، عملیات اجرایی فاز دوم بندر چند منظوره آستارا و نیز طرح ساماندهی محوطه گمرک آستارا بازدید کرد.

شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب گیلان و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده است.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمده اند که دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین