|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها افزود: جاذبه‌های معماری مسیر یا همان منظر راه باید در ساخت آزادراه‌‌ها مورد توجه قرار گیرد که امیدوارم این مساله در ساخت آزادراه قائم‌‌شهر- ساری بتواند از الگوهای احداث آزادراه در کشور شود.
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در بازدید از محل احداث آزادراه قائم‌شهر- ساری گفت: در ساخت این آزادراه تمام توان خود را در حفظ محیط زیست منطقه و حراست از منابع طبیعی به کار خواهیم گرفت و توجه به حاشیه سبز مسیر را دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، احمدی نوری به همراه جمعی از مدیران شرکت ساخت از محل احداث آزادراه قائم‌شهر- ساری که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد، بازدید کرد.

 وی در این بازدید با تاکید بر توجه به حاشیه سبز مسیر آزادراه گفت: این آزادراه با رعایت کامل مسایل زیست محیطی و حفظ ویژگی‌های طبیعی منطقه احداث خواهد شد، به طوری که اگر لازم باشد حتی یک درخت در مسیر قطع شود، باید همان درخت دوباره در حاشیه مسیر کاشته شود.

احمدی نوری گفت: با توجه به اینکه اهمیت دادن به محیط زیست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است لذا هم در مطالعه و هم در اجرای پروژه‌های راهسازی به این مسئله توجه ویژه و اهتمام لازم می‌شود.

وی  همچنین مطالعات مهندسی ارزش را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: سرمایه‌گذار این اختیار را دارد که در صورت نیاز اقدام به مهندسی ارزش نماید.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی‌های روز در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اظهار داشت: همسو شدن با تکنولوژی‌های روز دنیا و به کار گیری آن در ساخت پروژه‌ها یکی از راه‌های موثر در بهینه‌سازی هزینه‌های ساخت و زمان احداث است و از آنجا که که در این پروژه از روسازی بتنی استفاده می‌شود لازم است که از تکنولوژی‌های روز در ساخت آن بهره‌ گرفت.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها افزود: جاذبه‌های معماری مسیر یا همان منظر راه باید در ساخت آزادراه‌‌ها مورد توجه قرار گیرد که امیدوارم این مساله در ساخت آزادراه قائم‌‌شهر- ساری بتواند از الگوهای احداث آزادراه در کشور شود.

وی در پایان اظهار داشت: در این بازدید طی دیداری با مدیرکل راه‌آهن شمال مذاکراتی در خصوص کارشناسی و چگونگی حمل مصالح جهت ساخت پروژه از طریق شبکه ریلی  شمال به عمل آمد که با تحقق آن برای اولین بار در کشور از این روش استفاده خواهد شد.

در انتها گفتنی است: آزادراه قائم‌شهر- ساری به طول 45 کیلومتر در دو قطعه اجرا خواهد شد که ساخت آن موجب کاهش 35 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و 50 دقیقه‌ای وسایل نقلیه سنگین خواهد شد و سالانه420 میلیون لیر در مصرف بنزین و 140 میلیون لیتر در مصرف گازوییل صرفه‌جویی می‌شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
2
دست بردارید جاده جدید چه اشکالی دارد که قصد نابود کردن طبیعت رو دارید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین