|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
استاندار تهران با اشاره به اینکه در اجرای طرح مسکن مهر کمترین توجه به تامین زیرساخت های مورد نیاز شده گفت: تامین زیرساخت های آموزشی، آب، برق و گاز واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر استان تهران به یکهزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سید حسین هاشمی عصر چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مسکن مهر و تحویل واحدهای مسکونی آن به متقاضیان یکی از مشکلات پیش روی دولت یازدهم است، افزود: در اجرای پروژه مسکن مهر به زیرساخت های آموزشی و پرورشی آن توجهی نشده به نحوی که تامین زیرساخت های آموزشی مسکن مهر استان تهران به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هاشمی افزود: همچنین تامین زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز مسکن استان تهران نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه 25 درصد کل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر کشور مربوط به استان تهران است گفت: برغم تمامی مشکلات موجود دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد داد.



* رفع اختلافات در شوراها بهترین مصداق همدلی و همزبانی است

استاندار تهران در ادامه با انتقاد از وجود اختلاف در میان اعضای شوراهای اسلامی استان تهران گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با رفع مشکلات خود، زمینه برای تحقق شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مهم ترین وظیفه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خدمت به مردم است و برهمین اساس وجود اختلاف در مسیر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم پسندیده نیست.

وی با تاکید بر حفظ همدلی و همزبانی اعضای شورا گفت: اگر همدلی و همزبانی به معنای واقعی در شوراهای اسلامی استان تهران محقق شود، به طور طبیعی به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل خواهد شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای خدمت رسانی به مردم وجود اختلاف معنا ندارد گفت: در سالی که با عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری شده انتظار داریم این شعار به صورت عینی و عملی در شوراهای اسلامی شهر و روستا محقق شود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک اعضای شورای اسلامی استان تهران با مدیران ارشد اجرایی استان، افرود: دراین جلسات مسایل و مشکلات شوراهای اسلامی استان تهران به صورت کارشناسی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه به سیاست اصولی دولت یازدهم در واگذاری امور به مردم اشاره کرد و گفت: سیاست و رویکرد محوری دولت یازدهم واگذاری هرچه بیشتر امور به مردم از طریق نهادهای محلی از جمله شوراها و شورایاری هاست.



* انتقاد استاندار تهران از استیضاح غیرمنطقی شهرداران

استاندار تهران با بیان اینکه استیضاح شهردار باید آخرین تصمیم و اقدام در راستای اصلاح امور باشد، گفت: زمانی که اعضای شورا با رای قاطع فردی را به عنوان شهردار انتخاب می کنند باید فرصت و شرایط کار را نیز برای فرد منتخب فراهم کنند و اگر وی قادر به انجام وظایف نبود باید به عنوان آخرین اقدام او را استیضاح کرد.

به گفته وی، استیضاح شهردار در مدت زمان کوتاهی پس از انتخاب وی از سوی اعضای شورای شهر کاری غیرمنطقی است که موجب کند شدن روند خدمت رسانی به مردم می شود.

استاندار تهران با تاکید براینکه رابطه شورا و شهردار همچون رابطه مجلس و دولت است، گفت: وزیر کشور صراحتا اعلام کرده که مسیر استیضاح شهرداران در شوراها باید بسیار کند شود و فقط در صورت وجود مستندات و مدارک متقن و منطقی موضوع استیضاح شهرداران قابل پذیرش است.



* احداث خطوط ریلی برای اتصال شهرستان های استان تهران به پایتخت

استاندار تهران همچنین در خصوص احداث خط ریلی برای اتصال شهرستان های استان تهران به مرکز استان نیز گفت: احداث و راه اندازی خط ریلی برای اتصال شهرستان های تابعه استان به تهران در دستور کار دولت قرار دارد و طرح آن نیز تهیه و تصویب شده است.

وی ادامه داد: قرارداد احداث کمربندی سوم تهران نیز با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده که اجرای این طرح نقش مهمی در رفع مشکلات ترافیکی شهرستان های استان دارد.

هاشمی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به شهرستان های غرب استان تهران افزود: یکی از خواسته های اصلی ما از رییس جمهوری در این سفر تسریع در روند اجرای پروژه کمربند ریلی با هدف رفع مشکلات ترافیکی محورهای ارتباطی استان است.



* لزوم توسعه و ساماندهی شبکه فاضلاب استان

استاندار تهران همچنین به لزوم توسعه و ساماندهی شبکه فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان تهران تولید که حدود 280 میلیون مترمکعب آن تصفیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه فاضلاب استان تهران نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی استان تهران دارد.

هاشمی اجرای سیستم آبیاری قطره ای در مزارع کشاورزی را یکی از اولویت های مدیریت استان بیان کرد و گفت: استان تهران دارای 211 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 32 هزار هکتار آن تحت سامانه آبیاری تحت فشار قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته سامانه آبیاری تحت فشار در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران اجرا شده و امسال نیز این طرح در سطح همین مقدار از اراضی کشاورزی اجرا خواهد شد.

استاندار تهران همچنین از آمادگی این استان برای تامین هزینه های خود (خودگردانی) از محل درآمدهای مالیاتی خبر داد و اظهار کرد: این توان را داریم که استان تهران را با درآمدهای خود استان و بدون تکیه بر پول نفت اداره کنیم.



* توسعه راههای روستایی استان

استاندار تهران همچنین با اشاره به جمعیت 920 هزار نفری مناطق روستایی استان تهران گفت: برهمین اساس توسعه راههای روستایی استان تهران یکی از برنامه های محوری مدیریت اجرایی استان است.

به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور معاونان استاندار، مهدی چمران و مرتضی طلایی رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران و روسای شورای اسلامی برخی از شهرهای استان تهران در محل استانداری برگزار شد، اعضای شورا گزارشی از فعالیت ها و مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود را ارائه کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین