|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با رعایت خطوط قرمز، صادقانه و مقاوم مسائل را پیگیری کرده و ماموریت های خود را انجام دادند.
محمد نبی حبیبی عصر چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در تشریح موضع حزب موتلفه اسلامی نسبت به مذاکرات هسته ای و بیانیه سوئیس افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در حد توان خود از حق مسلم ملت در دست یابی به فناوری صلح آمیز هسته ای دفاع کرد.

وی در عین حال گفت: پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی در این مذاکرات صحیح نیست چون این امر زمینه جاسوسی از مراکز نظامی ما را برای بازرسان فراهم می کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: نتیجه نهایی مذاکرات لوزان سوییس تنها تدوین بیانیه مطبوعاتی است و به معنای پایان مذاکره نیست و بیانیه مزبور نیز الزام حقوقی ندارد.

حبیبی گفت: افرادی که این بیانیه را خیانت دانستند و یا آنانی که بعد از این بیانیه به جشن پرداختند هر دو اشتباه کردند زیرا باید چشم انتظار نتیجه مذاکرات ماند.

وی افزود: هرگز نباید مساله هسته ای را حزبی و یا جناحی و قطبی کرد بلکه این مساله به طور کامل ملی است و قطبی کردن آن نوعی خیانت است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما نگران اجرای توافق مذاکرات هسته ای از سوی غربی ها و آمریکا و طرف مذاکره کننده هستیم لذا باید مکانیزم و ساز و کاری برای نظارت بر اجرای تعهدات توافق نامه تشکیل شود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و غربی ها به طرق مختلف تلاش کردند ایران به علم و دانش هسته ای دسترسی نیابد ولی به رغم سیاستهای خصمانه آنها، ایران به این فناوری صلح آمیز دست یافت.

حبیبی گفت: بر خلاف نظر آمریکایی ها که عنوان می کنند تحریمها موجب حضور ایران در مذاکرات هسته ای شده است، مقاومت ملت ایران باعث شد که طرف مقابل مجبور به پذیرش این مذاکرات شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نظرات برخی افراد و دولتمردان که علت اصلی تحریم ها را سیاستهای نادرست گذشته و از جمله دولت قبلی می دانند نادرست دانست و افزود: تحریم ها تنها در 20 درصد بروز مشکلات اقتصادی موثر است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: برای رفع مشکلات و نابسامانی های اقتصادی باید به جای نگاه به بیرون به منابع و اقتضائات داخلی تکیه کرد.

حبیبی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی افزود: دولت فعلی و دولت قبلی باید به جای متهم کردن یکدیگر این مسائل را بیان کنند که برای رفع و کاهش دغدغه های رهبری چه اقداماتی انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع نابسامانی ها و تنگناهای اقتصادی باید اقتصاد دولتی و اتکای دولت به نفت کاهش یافته و در کنار مبارزه قاطع با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی، مردم در اقتصاد شریک شوند.

وی ادامه داد: جزیره ای عمل کردن اصولگرایان و اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به ضرر هر دو این جریانات سیاسی است و هر کدام از آنها در صورت ائتلاف بهتر به اهداف خود می رسند.

وی گفت: برخی از اعتدالیون و جریانات حامی دولت و اصلاح طلبان در انتخابات با هم به توافق می رسند ولی دولت در راستای وظایف خود تنها باید مجری برگزاری انتخابات باشد.

حبیبی افزود: در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب موتلفه اسلامی تاکنون 11 جلسه با ایثارگران و جبهه پایداری برگزار کرده و مشترکات خود را احصا و مکتوب کرده است.

وی اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان در انتخابات ائتلاف نمی کند و آماده مذاکره با اصول گرایانی است که خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رعایت کنند./
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین