|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
معاون سیاسی وزیر کشورگفت: دولت از فعالیت احزاب قانونی شناسنامه دار که در چارچوب قانون فعال هستند؛ حمایت می کند.
محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست با احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی استان بوشهر افزود: همه احزاب قانونی با هر دیدگاه سیاسی (همراه یا منتقد دولت) برای دولت محترم هستند و از فعالیت آنها حمایت می شود.

وی اضافه کرد: دولت با احزاب غیرقانونی و بدون شناسنامه برخورد می کند و فعالیت آنها باید با گرفتن مجوز و به صورت قانونی انجام شود.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری یادآورشد: حضور فعال و چشم گیر احزاب و ایجاد نشاط سیاسی در این شرایط حساس انتخابات ضروری است.

مقیمی گفت: احزاب و گروه های سیاسی باید خود را برای انتخاباتی پرشور در کشور آماده کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: احزاب و گروه های سیاسی باید با بیان موضوعات مهم و ریشه ای و ارایه راهکارهای اساسی برای حل آنها نظر مردم را در نظر بگیرند .

مقیمی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت احزاب بینش و آگاهی مردم برای حضور در انتخابات را بیشتر می کند به همین دلیل باید به گونه ای عمل کنند که مردم علاقه مند به فعالیت سیاسی شوند نه اینکه تنها در روز انتخابات حاضر باشند.

وی یادآورشد: احزاب و گروه ها در رقابت های سیاسی در دفاع از نظرات خود محکم باشند ولی در برنامه های کلان کشور با همدلی، همزبانی و رفاقت در کنارهم قرار گیرند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد:در جمهوری اسلامی همه تلاش براین است که کارها به وسیله مردم انجام شود در همین راستا ورود مردم به عرصه های مختلف نیازمند سازماندهی است.

مقیمی گفت: با شکل گیری قانون احزاب فعالیت مردم دربخش سیاسی نیز سازماندهی شده است اما احزاب در جامعه هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند.

وی یادآورشد: برای این که احزاب در جامعه فعال و به دنبال آن نشاط سیاسی نیز ایجاد شود باید قواعد کار را که شامل حضور، فعالیت حزبی و سیاسی است، بپذیریم.

وی گفت: توصیه ما این است که اگر برخوردهای گذشته با احزاب بد بوده حالا به عنوان دولت تدبیر و امید آن رفتارها را انجام ندهیم.

مقیمی اضافه کرد: در سال دولت، ملت همدلی و همزبانی به دنبال ایجاد همدلی و همزبانی بین احزاب و گروههای سیاسی هستیم .

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر 43 حزب وجود دارد که از این شمار 19 حزب فعال و مابقی نیمه فعال هستند که به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

فتح الله حقیقی افزود: همچنین در استان بوشهر 130 سایت خبری وجود دارد که 63 سایت آن ثبت شده و 67 سایت دیگر نیز هنوز ثبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت 73 هزار نفری اهل سنت در استان بوشهر این افراد در کنار شیعیان همزیستی مسالمت آمیزی با هم دارند.

حقیقی گفت: برادران اهل سنت در استان بوشهر علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی یادآور شد: احزاب و گروه های سیاسی در استان بوشهر پویا و با نشاط هستند و به عنوان سوپاپ اطمینان بین دولت و ملت قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین