|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مشاور رسانه ای رییس جمهور با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران گفت: فعالیتهای صنفی خبرنگاران مورد حمایت دولت قرار گرفته و دولت در همه زمینه ها از فعالیت تشکلهای صنفی حمایت می کند.
محمدرضا صادق در نشست با خبرنگاران و اهالی رسانه گیلان که عصر چهارشنبه برگزار شد، خبرنگاران را امنا و چشم و گوش مردم ومسئولان دانست و اظهار داشت: حرفه خبرنگاری با سختی ها و ناملایمات بسیاری همراه است اما عشق به این حرفه سبب شده است که فعالان این عرصه به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های گیلان در عرصه رسانه قابل توجه است افزود: گیلان از لحاظ کمی و کیفی رسانه ای از جایگاه قابل قبولی در سطح کشور برخوردار است اما این ظرفیت را هم دارد که جایگاه خود را ارتقا دهد.

صادق با اشاره به اینکه دولت یازدهم به دنبال شفاف سازی است گفت: دولت تدبیر و امید از انتقاد های سازنده استقبال می کند و حساسیت دستگاه های دولتی در قبال انتقادهای سازنده را برنمی تابد بلکه تاکید دارد که همه دستگاه های دولتی باید با به روز رسانی آمار خود به خبرنگاران گزارش و آمار درست ارائه دهند و به دور از حساسیت کارکردهای خود را منعکس کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با خبرنگاران، سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم را در راستای ارتقای امنیت شغلی خبرنگاران عنوان و بیان کرد: با تغییراتی که در بیمه خبرنگاران لحاظ می شود هر مدیرمسئولی موظف است خبرنگاران خود را بیمه کند و در قبال آن دولت نیز تمام حق بیمه موردنظر را به وی پرداخت می کند اما چنین رویکردی از این جهت در حال اجراست که شان و منزلت خبرنگاران نهادینه شود و همچون سایر اصناف از خدمات بیمه بهره مند شوند.

مشاور رسانه ای رییس جمهور بر سیاست دولت یازدهم برای حمیات از تشکل های صنفی تاکید کرد و گفت: دولت در همه زمینه ها از فعالیت های تشکل های صنفی حمایت می کند و خبرنگاران نیز باید با تقویت فعالیت های صنفی خود از حمیات های دولت بهره مند شوند.

شایان ذکر است در این نشست اهالی رسانه و مطبوعات از مشکلات معیشتی خبرنگاران، انتظار خبرنگاران در خصوص اعطای تسهیلات دولتی برای مسکن و ازدواج و همچنین نگرانی از وضعیت بیمه با مشاور رسانه ای دکتر روحانی به گفت و گو پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین