|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق این سند، سهم تعاون در اقتصاد، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور به 15 درصد و تا سند چشم‌انداز توسعه 1404 به 25 درصد خواهد رسید.
معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تعاون را به درستی معرفی کنیم، به طوری که به یک حرکت اجتماعی ـ اقتصادی مؤثر تبدیل شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مهندس حمید کلانتری در  نخستین همایش مدیران ستادی و استانی حوزه تعاون برای تشریح سند تحول این بخش اظهار داشت: اندیشه تعاون (روش‌ها، تفکر، گفت‌وگو و اخلاق تعاونی) باید احیاء شود.

مهندس کلانتری با تأکید بر اینکه برای توسعه و معرفی بخش تعاون، همه ما مسئول هستیم، تصریح کرد:  اثربخشی تعاون باید در باور وزرا، مسئولان و سایر نهادها بنشیند و این باور باید به طور واحد میان تمام افراد مورد تأکید باشد.هنوز برخی از مدیران وزارتخانه درباره تعاون به تفکر واحد و باور عمیق نرسیده‌اند و در این زمینه تا رسیدن به یک باور مشترک تلاش خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه، ارتقا و اجرای قوانین در حوزه تعاون به شکل جدی دنبال خواهد شد، گفت: به دنبال رشد و توسعه بخش تعاون در اقتصاد هستیم.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان حامی بنگاه‌های بزرگ به دنبال توسعه اشتغال و کارآفرینی پایدار است که تعاونی‌ها به عنوان رکن این مسئله مورد توجه خواهد بود.

مهندس کلانتری با تأکید بر اینکه یکی از اهداف مهم تعاونی‌ها، توسعه اشتغال است، گفت: فقرزدایی، ایجاد رفاه و اشتغالزایی در مناطق محروم، یکی از محورهای مؤثر توسعه تعاون است.

وی گفت: معمولاً سرمایه‌گذار خارجی به سختی در بخش تعاون سرمایه‌گذاری می‌کند، اما در همین مناطق محروم، جمع‌آوری پول‌های خرد و تشکیل تعاونی با اهداف ایجاد رفاه بسیار مؤثرتر خواهد بود، این امر نه تنها به اشتغال بلکه به کرامت انسانی هم می‌انجامد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با ذکر مثالی در مورد ایجاد تعاونی‌ها گفت:‌ در یکی از استانها با پول‌های خرد، 200 میلیون تومان سرمایه جمع شد و با دریافت تسهیلات بانکی یک گاوداری با 100 رأس گاو ایجاد شد و در ظرف دو سال این حرکت اقتصادی و سرمایه 3 برابر شد.

وی گفت: در 7 راهبرد اساسی، توسعه فرهنگ تعاون، ترویج تعاون، گردشگری تعاون، آموزش، مدیریت و گسترش تعاملات، مدیریت و کارآمدسازی منابع خرد، ایجاد مشوق و تأمین منابع مالی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برندسازی، توسعه بازار، بازاریابی و توسعه فروشگاه‌های مدرن در این بخش از محورهای تحول بخش تعاون است، گفت: در زمینه تعاونی‌های مصرف، علاوه بر برندسازی، باید فروشگاه‌های مدرن با عنوان تعاون ایجاد شود.

مهندس کلانتری تأکید کرد: توسعه ارتباطات تعاونی‌ها با وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم‌افزایی از طریق گسترش کارهای جمعی از دیگر کارهای قابل پیگیری در بخش سند تحول بخش تعاون است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق این سند، سهم تعاون در اقتصاد، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور به 15 درصد و تا سند چشم‌انداز توسعه 1404 به 25 درصد خواهد رسید.

مهندس کلانتری با تأکید بر اینکه برنامه‌های تحول باید با کمک دولت، مجلس، اتاق تعاون، اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی در کنار بانک‌ها و صندوق‌ها اجرای شود، خاطرنشان کرد: در توسعه بخش تعاون، اهداف قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری محقق خواهد شد و در ادامه، تعاونی‌های مختلفی در زمینه تولید، خدمات، عمران منطقه‌ای، زنان و جوانان ایجاد می‌شود که در ادامه با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌هایی با رویکرد اشتغال و محرومیت‌زدایی تشکیل می‌شود.

منبع: کار نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین