|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص 400 میلیون یورو تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به قطعه سازان و مجموعه سازان خودرو کشور خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت ایران خودرو تبریز، ارسلان فتحی پور در نشستی با مدیران این شرکت، گفت: این میزان تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن با سود 15 درصد در اختیار این بخش از صنایع خودروسازی کشور قرار می گیرد تا شاهد رونق تولید باشیم.

وی با بیان اینکه 400 هزار میلیارد ریال طرح و پروژه مصوب از دولت قبلی به دولت یازدهم انتقال یافته است، افزود: بی شک تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها با درآمدهای نفتی امکان پذیر نبوده و مشارکت بخش خصوصی را می طلبد تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور باشیم.

فتحی پور با قابل توجه دانستن فعالیت های شرکت ایران خودرو تبریز، اظهار کرد: اقدامات مدیریت عامل شرکت و سرمایه گذار بخش خصوصی آن در ایجاد سالن رنگ و بدنه گامی به سوی برنامه های بزرگ آتی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه موفقیت های این شرکت را در گرو به روز شدن تجهیزات و تولیدات سایر صنایع مرتبط با آن در زمینه موتور و گیربکس عنوان کرد و گفت: متاسفانه سود صنایع ما به دلیل انرژی بر بودن کاهش یافته و باید اقدامات جدی در جهت به روز رسانی فناوری ها و تجهیزات خود داشته باشند.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی استفاده هوشمندانه از ظرفیت های مدیریتی آذربایجان شرقی در سطح کلان توسط صاحبان صنایع را ضعیف دانست و بیان کرد: ظرفیت واقعی این استان تاکنون از طرف فعالان این بخش مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز هم با ارایه گزارشی از فعالیت های این شرکت اعلام کرد: ایران خودرو تبریز در سال گذشته 95 هزار و 268 دستگاه پیکان وانت تولید و روانه بازار کرد و امسال با تولید وانت جدید آریسان وارد فاز جدیدی از فعالیت های خودروسازی خود شده است.

غلامرضا صادقیان با بیان اینکه کارهای اجرایی سالن رنگ و بدنه این شرکت آغاز شده است، افزود: با بهره برداری از پروژه جدید برای یکهزار و 200 نفر ایجاد شغل می شود.

وی حمایت های مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو را از این شرکت بی نظیر دانست و گفت: بحث تولید خودرو سواری در کنار ایجاد سالن رنگ و بدنه طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته و بیش از 45 درصد قطعات آریسان در استان تولید می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین