عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید":
کد خبر: ۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
پیشگیری موثر از جمله محورهایی است که باید به عنوان اصلي اساسي در اقدامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد كه برای رسیدن به این مهم بسترسازی مناسب لازم است.
عضو هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی در عملکرد نیروی انتظامی و گشت ارشاد زيبنده نیست، گفت: حل ناهنجاري‌هاي اجتماعي نياز به بستر سازي و هماهنگی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

ضرغام صادقی در گفت ‌وگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، افزود: در خصوص عملکرد نیروی انتظامی به ویژه در بحث گشت ارشاد اعتقاد داریم که باید محورهای مهمی مورد توجه اين مجموعه قرار گیرد تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشگیری موثر از جمله محورهایی است که باید به عنوان اصلي اساسي در اقدامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد كه برای رسیدن به این مهم بسترسازی مناسب لازم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه انسان وارد برخوردهای فیزیکی شود، کار منطقی به نظر نمی‌رسد و لازم است در فضایی فرهنگی و مثبت درصدد استدلال و ریشه‌یابی منطقی برآید.

وي در زمينه اقدام گشت ارشاد، تاكيد كرد: اين مجموعه برای رسیدن به اهداف خود باید با بهره‌گيري از دستگاه‌های متولی درصدد اقدامات فرهنگی برآمده و سازمان‌هایی مانند سازمان تبلیغات، صدا و سیما و وزارتخانه‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را در اين زمينه داشته باشند.

وی، با بیان اینکه باید کارهای فرهنگی را به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر پذيرفت، یادآور شد: اولین راه آن است که اقدامات علمی، فرهنگی و اجتماعی بر مبنای استدلال، منطق و بیان منافع شروع شود.

صادقی، با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید دین اسلام است، یادآور شد: در این میان باید یکسری اصول را رعایت کنیم و مبنای کار خود را بر اساس دلسوزی بنا نهیم، بدون شک ریشه کار امر به معروف و نهی از منکر تعامل و همکاری و روابط متقابل است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از وقوع ناهنجاری نیاز به تحول بزرگ داریم، تصریح کرد: این تحول بزرگ به منافع جامعه، فرد و خانواده برمی‌گردد و طبیعی است که مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تقدير از اقدامات موثر نيروي انتظامي در تامين امنيت جامعه، یادآور شد: بدون شک برخوردهای فیزیکی و انتظامی آنچنان که باید بازخورد خوبی نخواهد داشت و حتی پیامدهای منفی را به دنبال دارد، البته ناگفته نماند برخی افراد هستند که ناهنجاری‌های اجتماعی را گسترش می‌دهند و برای برهم زدن آرامش سایر افراد جامعه دست به هر کاری می‌زنند.

صادقی، با تاکید بر اینکه راه مبارزه با بداخلاقی و بی‌حجابی برخوردهای فیزیکی نیست، افزود: به طور حتم اگر افرادی با هنجارهای اجتماعی باعث سلب زندگی دیگران شود، طبیعی است که باید در کنار کار علمی و فرهنگی سازوکار قانونی لحاظ شود و بدون شک نظارت نیز در این راستا انجام گیرد تا به آزادی دیگران لطمه‌ای وارد نشود.

وی، گفت: البته ناگفته نماند افرادی که آرامش جامعه را برهم می‌ریزند، نیاز به نگاهی روانشناسی دارند تا معضلات آنها ریشه‌یابی شود و بدون شک اگر به این نکات بپردازیم شاید درمان و متقاعد کردن این افراد برای احترام گذاشتن به افراد جامعه مهیا شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، بر همکاری دستگاه‌های متولی برای ایجاد کارهای فرهنگی و اجتماعی تاكيد كرد وگفت: متاسفانه آفت بزرگ چند سال اخیر کشورمان آن بوده که وقتی سازمانی درصدد اجرای طرحی برمی‌آمد، همیشه نهادی با آن موافقت و نهادی دیگر مخالفت می‌کردند که این اقدامات باعث می‌شد ماهیت کار زیر سوال برود در حالی که باید همه متولیان این امر در کار تیمی شرکت کنند و محتوای آن نیز طراحی و مطالعه شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انجام اقدامات فرهنگی نیاز به نظارت دارد و باید بازنگری در آن انجام شود تا متوجه شویم به اهداف خود رسیده‌ایم یا خیر و اگر نرسیده‌ایم درصدد رفع اشکالات باشیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
اولا مگه میخواهند کشتی بگیرن که میفرمائید فیزیکی باید قانون باشه تا دسته همه باز باشه جریمه کاری نمیکنه باید دنبال افرادی گشت که روزانه پول میگیرن که بد حجاب ظاهر شوند ماجرا ماجرای اندلس اسپانیا است میخواهد جوانان را با ظاهر سکسان منحرف کند و زیر حکومت را خالی کنند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
1
خدا خیرتون بده
عقلانیت باید همین باشه و ما از برخوردهای قرون وسطایی دور بشیم. عقاید آدمها رو نمیشه به زور عوض کرد. به خدا به پیر و پیغمبر که مردم نه دین اجباری میخوان نه حجاب.
مگه اسلام تو ترکیه و آمریکا چه مشکلی داره ؟؟؟؟؟؟؟
زهرا ج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
من بااین نماینده موافقم ولی برای بعضی افراد که این کاروگناه یاخطانمیدونن وحتی عنادولجبازی میکنن روش استدلال ومنطق فایده نداره .البته باکسانی که واقعاازروی ندانستن وسادگی بی حجابن چرااثرداره امااون تعدادکمن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین