کد خبر: ۴۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر در طول سالها فعالیت خود و با وجود برخی مشکلات، فعالیت رو به جلو و پیشرفت دارد.
دکتر سیدامیر محسن ضیایی روز سه شنبه در نشست شورای اداری در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر خوزستان در اهواز افزود:این جمعیت در طول 92 سال، فعالیت های زیادی در کشور انجام داده و دچار تغییر و تحولات زیادی شده است ولی سطح خدمات رسانی و فعالیت های امدادی را به نحو مطلوب حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ظرفیت های زیادی دارد افزود: باید ستادهای جمعیت هلال احمر کوچک شده و بسیاری از اختیارات ستاد به صف منتقل شود و بسیاری از کارهای صف و ستاد نیز از هم تفکیک گردد.

ضیایی با اشاره به تقویت منابع داخلی استان ها به عنوان یکی از مهمترین سیاست های جمعیت هلال احمر گفت: منابع داخلی را باید با تمرکز زدایی، دادن اختیار به استان ها و ایجاد فرصت های جدید تقویت کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات ما، ضعف ماندگاری نیروی انسانی است که باید اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اظهار داشت: این استان، چهار میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که دو میلیون و 800 هزار نفر جوان هستند.

دکتر علی خدادادی به مهمترین تهدیدات در استان اشاره و افزود: گستردگی استان، عقب ماندگی ناشی از جنگ تحمیلی و برخورداری از اقلیم متنوع از جمله مهمترین این تهدیدهاست.

وی ادامه داد: میزان کمبودها تا نیاز استاندارد شامل 26 پایگاه امداد جاده ای، دو پایگاه امداد کوهستانی و چهار پایگاه امداد ساحلی و دریایی است.

خدادادی از جمله طرح های ویژه حوزه امداد و نجات استان را پوشش امدادی راهیان نور و اسکان و پوشش امدادی و درمان اضطراری زائرین اربعین حسینی عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به مهمترین مشکلات شامل کمبود نیروی انسانی، فقر لجستیک و مالی اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و احیا و به کارگیری پتانسیل های موجود در جمعیت استان از مهمترین فرصت ها هستند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور روز شنبه وارد اهواز شد.

بازدید از مجتمع امدادی جنوب غرب در اهواز، بازدید از مرکز توانبخشی، استخر ، ستاد، برخی پروژه های و تاسیسات جمعیت هلال احمر در اهواز و شرکت در شورای اداری هلال احمر و سفر به آبادان و خرمشهر از برنامه های سفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر به خوزستان می باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین