|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۴۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو عمره مفرده اقدامی لازم در مقابل سیاست های خصمانه دولت سعودی و هتک حرمت به زائران خانه خدا بود.
محمد رضا محسنی ثانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست های خصمانه عربستان در منطقه و در برابر مواضع جمهوری اسلامی بعد سیاسی به خود گرفته بود و اخیرا هم وارد هتک حرمت ها و انجام اقدامات خلاف اخلاقیات گردید.

وی اظهار کرد: در مقابل حرمت شکنی های متعدد عربستان چنین اقدامی به نظر لازم و موثر می آید.

محسنی ثانی با بیان اینکه لغو سفرهای حج عمره مفرده موجب حفظ شان و منزلت مومنان می شود، بیان کرد: با این شرایط اخذ تصمیمات عاجل و قاطعانه برای دفاع از شان و منزلت مومنان لازم بود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اقدامات دیپلماتیک لازم در این خصوص از سوی جمهوری اسلامی انجام شد اما اخذ چنین تصمیمی در شرایط موجود مقتضی بود.

تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی در جریان سفرهای عمره نوروزی در فرودگاه جده موجبات اعتراض گسترده مردمی را طی روزهای اخیر فراهم کرد و موجب مطرح شدن بحث توقف سفرهای عمره مفرده گردید که در نهایت روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد پس از مطالعات و بررسی های انجام شده به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین