|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
جلسات سخنگوی دولت در سال جدید با سبک و سیاق جدیدی برگزار شد که حضور همه رسانه های موافق و منتقد، از تلاش دولت برای تحقق عملی همدلی و همزبانی در عرصه اطلاع رسانی حکایت داشت.
هنگامی که آخرین نشست خبری سخنگوی دولت در سال 93 برگزار شد، محمد باقر نوبخت اعلام کرد که از سال 94، جلسات سخنگوی دولت از چهارشنبه به سه شنبه موکول خواهد شد و متولی برگزاری آن هم شورای اطلاع رسانی دولت خواهد بود.

**وعده حضور برای نخستین نشست خبری سخنگوی دولت در سال جدید و در سیاق جدید ساعت 9.30 امروز(سه شنبه) اعلام شد و محل برگزاری آن هم از سالن شهید بهشتی به ساختمان کوثر وابسته به نهاد ریاست جمهوری تغییر یافت.

**سالن برگزاری این نشست حال و هوای خبری داشت، در جلوی تریبونی که قرار بود نوبخت در آن مستقر شود با طراحی جالب توجه عنوان سخنگوی دولت در آن درج شده بود.

**دکور به رنگ قهوه ای بود و در پشت سر سخنگو هم آرم جمهوری اسلامی ایران و نوشته ریاست جمهوری با رنگ طلایی در میان رنگ قهوه ای زمینه، چشم نواز بود، در طرفین آن هم پرچم جمهوری اسلامی ایران و در مجاورت آن نیز تصاویر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی زینت بخش سالن شده بود.

**دکوراسیون سالن هم جالب بود، در میز جلوی تریبونی که سخنگوی دولت قرار می گرفت، گل های زیبایی وجود داشت که چشم انداز خوبی را برای خبرنگاران حاضر و همچنین عکاسان و تصویربرداران فراهم کرده و گویای حسن سلیقه برگزار کنندگان این جلسه بود.

**امکانات فنی سالن هم مناسب بود و خبرنگاران به راحتی می توانستند اخبار خود را در کوتاهترین زمان مخابره کنند.

**دیگر از معطلی های چند ساعته برای خبرنگاران هم خبری نبود و نوبخت در حدود ساعت 10 صبح وارد سالن شد.

**دبیر شورای اطلاع رسانی و مشاور رسانه ای رییس جمهوری هم همراه او بودند.

**به رسم نشست های خبری، ابتدا سخنگوی دولت گزارشی از عملکرد دولت ارایه داد و به دلیل این که اولین جلسه در سال جدید بود، گزارشی از عملکرد بودجه 93 دولت ارایه کرد و گفت که با برنامه ریزی انجام شده و اولویت بندی میزان درآمد محقق شده در سال 93 به میزان پیش بینی شده در بودجه نزدیک است.

**صحبت های اولیه سخنگوی دولت که تمام شد، نوبت به پرسش و پاسخ رسید که در این سیاق جدید، نوبخت همان سیاق گذشته را به کار گرفت و از خبرنگاران حاضر در سمت راست خود خواست که سوالاتشان را مطرح کنند.

**خبرنگاران هم ضمن معرفی خود و رسانه متبوع، سوال خود را می پرسیدند و وقتی نوبت به خبرنگارانی که در سمت چپ سخنگو قرار گرفته بودند که بعضا زودتر از راستی ها هم حضور داشتند، سوالاتشان تکراری شده بود و با این جمله که سوالم پرسیده شد، پرسش را به نفر بعدی واگذار می کردند.

** شاید بهتر بود یکی از برگزار کنندگان، مسوولیت ثبت نام خبرنگارانی که می خواستند سوال طرح کنند را به ترتیب حضور برعهده می گرفت و سپس در اختیار سخنگو قرار می داد و یا برای برنامه، مجری تعیین می شد که بر اساس این لیست، خبرنگاران را معرفی و از آنان می خواست تا طرح پرسش کنند.

**برخی از خبرنگاران هم از سخنگوی دولت تقاضا کردند در این جلسات، برخی از وزرا هم حضور یابند تا امکان دریافت اخبار و پاسخ به پرسش هایی که معمولا در جامعه ایجاد می شود، بیشتر فراهم شود.

**به هر ترتیب بر همان روال سابق سوالات پرسیده شد و سخنگوی دولت به طور یک جا به هریک از سوالات پاسخ داد. پاسخ هایی کوتاه و جامع.

امید است همان گونه که برگزار کنندگان این نشست دغدغه بهتر برگزار شدن آن را داشتند، جلسات سخنگوی دولت بیش از پیش از لحاظ برگزاری و خبری به سمت حرفه ای شدن حرکت کند تا این جلسات جلوه گاه رویکرد مهم دولت در اطلاع رسانی آزاد باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین