کد خبر: ۴۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
خدادوست تعداد سلامتکده های طب سنتی در کشور را 13 مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه ها مجوز عرضه فراورده های طبیعی و گیاهان دارویی را دارند.
-معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه عرضه برخی از گیاهان دارویی و مواد طبیعی برعهده عطاری ها است، گفت:عطاری ها مجوز عرضه داروهای ترکیبی را ندارد.

دکتر محمود خدادوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا ازعطاری ها تقاضا کرد از عرضه داروهای ترکیبی به شدت خودداری کنند و براساس وظیفه خود فقط به عرضه گیاهان دارویی و مواد طبیعی بپردازند.

معاون وزیر بهداشت برلزوم راه اندازی مراکز مناسب عرضه فرآوردهای طبیعی و گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت:برنامه هایی برای تسهیل در آیین نامه ها و ضوابط راه اندازی این گونه مراکز در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی داروخانه های گیاهان دارویی سبب عرضه بهداشتی و مطلوب تر فرآورده های طبیعی و سنتی می شود، افزود: صدور مجوز راه اندازی این مجموعه ها برعهده سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است اما تعامل مناسبی با مجموعه انجام گرفت تا شرایط برای تسهیل صدور مجوز راه اندازی این مراکز و ورود بخش خصوصی به این عرصه فراهم شود.

وی تاکید کرد:مراکز ارائه فراوردهای طبیعی و گیاهان دارویی باید از دانش و علم کافی برای عرضه داروها و فراوردهای طبیعی و سنتی بهره مند باشند تا مردم بدون دغدغه از این فرآورده ها استفاده کنند.

خدادوست تعداد سلامتکده های طب سنتی در کشور را 13 مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه ها مجوز عرضه فراورده های طبیعی و گیاهان دارویی را دارند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این تعداد پاسخگوی نیازهای مردم در این بخش نیست اظهار کرد: یکی از اولویت های سال جاری وزارت بهداشت افزایش سلامتکده است و برنامه هایی در این زمینه تدوین شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین