|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
سید صادق المالکی در 5 آوریل 2015 بازداشت شد و در 19 آوریل در دادگاه محاکمه شد و همچنان در بازداشت به سر می برد.
مردم بحرین دیروز(دوشنبه) با برگزاری تظاهرات گسترده ای خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق شدند که بیش از 100 روز است به دلیل خواسته های قانونی اش در بازداشت به سر می برد.
 تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی بر لزوم آزادی شیخ علی سلمان و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کردند.

از سوی دیگر جمعیت اسلامی الوفاق خواستار آزادی فوری سید صادق المالکی یکی از روحانیون سرشناس بحرین شدند.

او هم اکنون در بیدادگاههای بحرین به اتهامات واهی در محاکمه و بازداشت به سر می برد و به گفته نزدیکانش اتهامات وی هیچ ارتباطی با خط مشی دینی و اجتماعی وی ندارد.

الوفاق اعلام کرد: سید المالکی یکی از روحانیون بحرینی فعال در زمینه های دینی و اجتماعی است و بازداشت و محاکمه او بیانگر آن است که رژیم آل خلیفه شعائر دینی و انجام آنها را جرم تلقی می کند. در حالیکه بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملل انجام مناسک دینی در سراسر جهان آزاد است و جزو حقوق مسلم هر شخص بشمار می رود.

الوفاق افزود: این اقدام بیانگر رویکرد اشتباه رژیم است که پیامدهای بسیار خطرناکی به همراه خواهد داشت.

سید صادق المالکی در 5 آوریل 2015 بازداشت شد و در 19 آوریل در دادگاه محاکمه شد و همچنان در بازداشت به سر می برد.

رژیم آل خلیفه در چهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و سعودی روبرو شد، با گذشت بیش از 4 سال از آغاز قیام مردمی و به رغم تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه، همچنان ادامه یافته است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین