|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲
سرمربی جدید تیم پرسپولیس افزود: بعد از آن در عربستان هدایت تیم الاتفاق را بر عهده گرفتم و با تیمی که متوسط شمرده می شود، نزدیک بود به لیگ قهرمانان راه یابیم. با الاتفاق به فینال جام پادشاهی عربستان راه یافتیم و در مقابل الهلال نتیجه را واگذار کردیم.
«برانکو ایوانکوویچ» سرمربی جدید پرسپولیس تهران درباره آخرین وضعیت انتخاب دستیار ایرانی خود گفت: کریم باقری از دستیاران ایرانی باقی می ماند و به همراه ریاست باشگاه برای انتخاب نفر بعد تصمیم می گیریم.

، ایوانکوویچ دوشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی 90 در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کردید بازگشت شما به ایران بیش از سه هزار روز به طول بیانجامد یا خیر، گفت: همیشه می دانستم بالاخره روزی به ایران باز می گردم و مدام با خودم تکرار می کنم که ایران وطن دوم من است.

وی افزود: پنج سال خوب را در ایران سپری کردم و با هم موفق شدیم نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم و این عاملی است که می توانم به عنوان درخشان ترین بخش سابقه ورزشی خود قلمداد کنم.

سرمربی جدید تیم پرسپولیس تهران ادامه داد: بازگشتم به ایران به شکل یک میدان مبارزه به نظر می آید زیرا باید در باشگاه بزرگی به نام پرسپولیس کار کنم و مطمئنم که اقامت دوم من در ایران توام با موفقیت خواهد بود.

ایوانکوویچ در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از جدایی از تیم ملی ایران از عملکرد خود در سطح باشگاهی راضی بوده است یا خیر؛ گفت: به سوابق خود بسیار افتخار می کنم و تنها باید به شکل کوتاه تذکر دهم که در زمان حضورم در ایران موفق به کسب قهرمانی المپیک بوسان شدیم؛ در جام ملت های آسیا مقام سوم را کسب کردیم؛ در جام ملت های آسیا تیم ملی کره جنوبی را که رده چهارم دنیا را در دست داشت شکست دادیم و بسیار قاطعانه به جام جهانی آلمان راه یافتیم.

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان افزود: پس از بازگشت به کرواسی بنا بود من سرمربیگری کرواسی را برعهده بگیرم اما همیشه دوست داشتم در رده باشگاهی نیز کار کنم.

او ادامه داد: بر این اساس هدایت تیم دینامو زاگرب را بر عهده گرفتم و موفق شدم جام حذفی، لیگ برتر و سوپر جام را به شکل پیاپی کسب کنم؛ در مجموع 28 پیروزی پیاپی را با دینامو زاگرب کسب کردم که در کنار باشگاه بنفیکا بهترین نتایجی بوده که در سطح جهانی کسب شده است.

ایوانکوویچ گفت: سال بعد در کنار دینامو، قهرمان نیم فصل شدیم اما به دلیل سوءتفاهم با مدیرعامل مجبور به ترک باشگاه شدم. سپس به شاندونگ چین رفتم و در سال نخست با 15 امتیاز اختلاف موفق به کسب قهرمانی چین شدیم.

سرمربی جدید تیم پرسپولیس افزود: بعد از آن در عربستان هدایت تیم الاتفاق را بر عهده گرفتم و با تیمی که متوسط شمرده می شود، نزدیک بود به لیگ قهرمانان راه یابیم. با الاتفاق به فینال جام پادشاهی عربستان راه یافتیم و در مقابل الهلال نتیجه را واگذار کردیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اعتقاد دارد ایران در جام جهانی 2006 با بدشانسی حذف شد یا خیر؛ گفت: یک سری پیروزی های خوب را در بازی های مقدماتی کسب کرده بودیم و حضور در جام جهانی آلمان نیز در ادامه و امتداد بازی های ما در جام ملت های آسیا در چین بود.

سرمربی جدید پرسپولیس تهران ادامه داد: متاسفانه در مسابقه بایرن مونیخ و هامبورگ، علی کریمی دچار مصدومیت شد، وحید هاشمیان نیز از ناحیه زانو آسیب دیده بود، مهدوی کیا از ناحیه کمر مشکل داشت، فریدون زندی از ناحیه زانو مصدوم شده بود و ستار زارع نیز مصدومیت داشت، حال وقتی یک تیم دو یا سه بازیکن کلیدی خود را از دست بدهد عملا دچار ناتوانی می شود.

ایوانکوویچ یادآور شد: به رغم همه اینها با بدشانسی نتیجه بازی با مکزیک را واگذار کردیم و برابر پرتغال نیز دو هیچ باختیم که کریستیانو رونالد، فیگو و سایر ستارگان خود را به طور کامل همراه داشت و با آنگولا نیز به تساوی یک بر یک دست یافتیم و تعداد زیادی از شانس های گل را از دست دادیم.

سرمربی جدید تیم پرسپولیس اضافه کرد: در هر صورت ما باعث شرم مردم ایران نشدیم. در همین جام جهانی اخیر بزریل هفت گل از آلمان خورد و اسپانیا نیز به آن شکل مقابل هلند شکست خورد؛ در چنین شرایطی به نظرم می توانیم از حضورمان در جام جهانی آلمان راضی باشیم.

برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به این پرسش که چه مقدار از سرخ پوشان پایتخت شناخت دارد و اینکه آیا جوان گرایی را در این تیم در دستور کار قرار می دهد یا خیر، افزود: به طور قطع در پرسپولیس ابتدا باید کل تیم را به لحاظ ساختار بازیکنی، آنالیز کنیم. هر جا کار کردم همیشه تیمی را باقی گذاشتم که موفق به کسب نتایج خوب شده است.

وی افزود: دو دیدار اخیر پرسپولیس برابر استقلال خوزستان و النصر عربستان، خوش بینی فراوانی به من می دهد تا بتوانیم ادامه فصل را با موفقیت پشت سر بگذاریم و در فصل بعد این تیم را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم.

او تاکید کرد: پرسپولیس با توجه به تاریخ و هواداران خود همیشه باید برای قهرمانی بجنگد. ایران به بازیکنان جوان و سرشار از انرژی معروف است و مطمئنم بازیکنان جوانی پیدا خواهیم کرد که پیراهن پرسپولیس را با شایستگی بر تن کنند.

سرمربی جدید پرسپولیس تهران درباره آخرین وضعیت انتخاب دستیاران ایرانی خود در کنار پادانیچ نیز گفت: با مسوولان باشگاه توافق کردیم که کادر فنی من حضور داشته باشد و این در همه جای دنیا روال ست. از دستیاران ایرانی، کریم باقری باقی می ماند و به همراه ریاست باشگاه برای انتخاب نفر بعد تصمیم می گیریم.

وی در خصوص بازی بعدی پرسپولیس تهران که قرار است برابر سپاهان اصفهان با هدایت حسن فرکی که دستیار برانکو در تیم ملی ایران بود برگزار شود نیز گفت: به آقای فرکی بسیار افتخار می کنم و همکاری بسیاری خوبی با وی در مدت چهار سال حضور در تیم ملی داشتم و به همراه همدیگر نتایج بسیار خوبی را کسب کردیم. فرکی همکار و رفیق من است و از صمیم قلب به وی به خاطر موفقیت هایی که در طول سال های گذشته کسب کرده تبریک می گویم اما در بازی روز پنجشنبه تعارف نداریم و این یک رقابت است.

ایوانکوویچ در ادامه، مدت قرارداد خود با تیم پرسپولیس را تا پایان فصل آینده اعلام کرد و درباره بحث مالیات نیز افزود: موفق شدیم با رضایت هر دو طرف موضوع را حل کنیم زیرا دوست ندارم نسبت به دولت ایران بدهکار بمانم و علاقمندم این عشق و محبت نسبت به ایران باقی بماند.

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل نیز گفت: قبل از هر چیز باید مدنظر داشت که راهیابی به چنین آوردگاهی، یک موفقیت است. قطعا تیم ملی ایران باعث شرم کسی نشد و مفتخرانه از دور نخست حذف شد.

ایوانکوویچ تاکید کرد: ایران در یک گروه بسیار دشوار قرار داشت و به نظر من آرژانتین قهرمان جام جهانی بود چون در فینال هجومی تر بازی کرد؛ اینها تجاربی هستند که قطعا برای تیم ملی ایران مفید خواهد بود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین