|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
دور جدید مذاکرات میان احزاب لیبیایی به منظور حل بحران این کشور روز دوشنبه در الجزایر آغاز شد.
از الجزایر، دور دوم گفتگوها برای حل بحران لیبی در الجزایر با حضور سران احزاب لیبیایی و فعالان سیاسی این کشور و عبد القادر مساهل وزیر مشاور کابینه الجزایر در امور مغرب غربی و آفریقا با نظارت برناردیو لیون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در لیبی در الجزیره پایتخت، آغاز شد.

بر اساس این گزارش اولین دور مذاکرات برای حل بحران لیبی در 10 و11 ماه مارس گذشته (20 و 21اسفند) در الجزایر برگزار شده بود.

یک مقام الجزایری در این باره گفت: شرکت کنندگان در این نشست راهکارهای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی و تدابیر امنیتی مربوط به آن را با توجه به نتایج به دست آمده از دور اول گفتگوها و پیشنهاداتی که برناریو لیون فرستاده سازمان ملل در لیبی ارائه داده بود، مورد بررسی قرار می دهند.

بر اساس این گزارش، برناردیو لیون با بیان اینکه در این دور از گفتگوها گزارش نهایی در خصوص ایجاد راه حل سیاسی برای بحران لیبی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد، از همه جناح ها و احزاب لیبیایی خواست که با توجه به تلاش هایی که الجزایر برای برگزاری این نشست کرده است، فرصت به دست آمده برای رسیدن به راه حل را از دست ندهند.

عبد القادر المساهل وزیر مشاور کابینه الجزایر در امور مغرب غربی و آفریقا نیز در این نشست گفت: شهروند لیبیایی دشمن لیبی نیست، بلکه تروریسم و عدم ثبات و تنش دشمنان اصلی این کشور هستند.

وی در ادامه بر ضرورت مقابله جدی با این مشکلات از طریق یکپارچگی تاکید کرد.

کارشناسان الجزایری معتقدند که این دور از گفتگوها که امروز(دوشنبه) در الجزیره پایتخت، برگزار شده است با توجه به این که لیبیایی ها شاهد وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در کشورشان هستند، نتایج بهتری نسبت به مذاکرات پیشین به همراه داشته باشد.

به رغم برگزاری چند دوره مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در لیبی از سپتامبر (شهریور/مهر)، درگیری میان گروه های مختلف در لیبی همچنان ادامه دارد.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در حدود چهار سال قبل تاکنون دستخوش ناامنی و هرج و مرج است.

گروه های مسلح مختلف که زمانی با هدف سرنگونی قذافی با هم می جنگیدند اکنون بر سر به دست آوردن قدرت روبروی یکدیگر قرار گرفته اند.

نبود دولت و ارتش منسجم و قدرتمند باعث شده که راه برای نفوذ و رشد تروریست های داعش در این کشور نفت خیز فراهم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین