|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: خداوند به شما خیرین بهترین خیر و برکت را عنایت کرده است و آن برکت ، حرکت در مسیر تقوا و دستگیری مردم و از بین بردن فقر فرهنگی می باشد.
به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در دیدار با خیرین مدرسه ساز کشور، افزود: خداوند در مقابل حرکت خیرین، اجر عظیمی در جنات برین قرار داده و این مقام بسیار بزرگ است که تنها در اثر تقوا و حرکت در مسیر خیر خواهی به دست می آید.

آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساخت: بعضی اجر و پاداش ها و عمل ها بعد از فوت فرد خیر، استمرار و ادامه دارد؛ یعنی اینکه اگر انسان کار خیری مثلا مدرسه ای، مسجدی و ... بسازد حتی بعد از فوت آن شخص نیز این عمل او استمرا خواهد داشت و از بین نخواهد رفت.

وی افزود: سرمایه، نعمت خوبی است اگر سرمایه در راه خدا هزینه شود و برای احیای ارزش های الهی به کار رود ثواب آن دوچندان خواهد بود و بسیار ارزشمند می باشد.

این استاد برجسته اظهار داشت: اغنیا در طول تاریخ کارهای خوبی مانند گنبد و بارگاه سازی برای ائمه معصومین(ع)، مدرسه، جاده و... ساخته اند و اغنیا به تعبیر روایات امانت دار نعمتهای الهی هستند و این نعمت باید در مسیر درست مصرف شود.

وی حرکت مجمع خیرین مدرسه ساز را مقدس و بزرگ برشمرد و اظهارداشت: این چنین حرکتی در پیشگاه خدا بسیار با ارزش و اجر زیادی دارد.

آیت الله علوی گرگانی افزود: انسان همیشه در معرض امتحان و آزمون و خطر گناه قراردارد، عجب از دام های خطرناک شیطانی است تا جایی که انبیا بزرگ تنها با توسل به خدا از این خطر به سلامت عبور کردند.

استاد درس خارج فقه گفت: جمهوری اسلامی در دنیا یک نظام اسوه در میان سایر نظام ها است؛ چون در راس آن شخصیت بزرگی مانند رهبر معظم انقلاب قرار دارد و چون او اسوه است، افرادی که در این نظام وجود دارند اسوه اند؛ بنابراین شما خیرین انسان های اسوه هستید و لازم است از شما تقدیر شود.

آیت الله علوی گرگانی یکی از خیرین را حضرت زهرا(س) برشمرد و خاطر نشان ساخت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بودند که در شب عروسی خود بهترین لباس خود را به فقیری اهدا می کنند و این بیانگر اهمیت قضیه در نگاه معصومین(ع) و اسلام است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین