کد خبر: ۴۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
استاندار گیلان با اشاره به سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری گفت: استقبال از دکتر روحانی، با حضور همه گرایش ها و سلایق انجام می شود و محدود به جریان خاصی نیست و همه مردم در این استقبال حضور دارند.
محمدعلی نجفی روز دوشنبه در مراسم معرفی شصت و چهارمین شهردار کلانشهر رشت افزود: سفر رییس جمهوری و هیأت دولت به گیلان، پر خیر و برکت خواهد بود و این سفر، جزو خواسته های مردم این استان بوده است.

وی با اشاره به برنامه های رییس جمهوری در سفر به گیلان ادامه داد: دیدار عمومی با مردم، سرمایه گذاران، ایثارگران، علما و نخبگان، جلسه شورای اداری استان و در نهایت نشست خبری دکتر روحانی با اصحاب رسانه از جمله برنامه های این سفر است.

نجفی همچنین از حضور شماری از وزرا و معاونان رییس جمهوری در این سفر خبر داد و گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان، برنامه های بازدید از شهرستان ها نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با یادآوری نشست ها و جلسات کاری در ارتباط با پروژه های این استان که با حضور جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در جلسه ای که با حضور دکتر روحانی تشکیل شد، علیرغم وجود مشکلاتی در بخش تأمین اعتبار ، رییس جمهوری عنایت ویژه ای داشتند و در این سفر، بسیاری از پروژه ها محقق می شود.

استاندار گیلان همچنین به برگزاری نشست هماهنگی حضور گیلانی های مقیم خارج از کشور در سفر کاروان تدبیر و امید به استان اشاره و اضافه کرد: در این نشست که با رویکرد فراهم سازی زمینه حضور سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور با اولویت گیلانی ها و همچنین تمام کسانی که علاقمند به توسعه سرمایه گذاری در این استان هستند، برگزار شد؛ استقبالی خوب از طرف سرمایه گذاران به عمل آمد.

به گفته نجفی؛ تا دیروز 54 سرمایه گذار برای نقش آفرینی در این عرصه آمادگی خود را اعلام کرده اند که این، فرصت مناسبی برای توسعه استان است.

وی همچنین با بیان اینکه تورم در گیلان طی سال گذشته از متوسط کشوری دو درصد پایین تر بوده، ادامه داد: تلاش هایی نیز برای کاهش نرخ بیکاری در استان انجام شده ولی قابل قبول نیست و باید بیکاری باز هم کاهش یابد.

رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه بیست و ششم فروردین ماه جاری پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می دهند.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ شهر رشت را پیشانی استان خواند و با تاکید بر لزوم توسعه سرمایه گذاری در حوزه های شهری بیان داشت: این امر مهم، جزو اولویت هایی است که باید به آن توجهی جدی شود چراکه با اعتبارات محدود دولتی و امکانات عمومی، نمی توان نسبت با نیازهای متعدد شهروندان در حوزه های مختلف شهری پاسخگو بود.

نجفی انضباط مالی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های شهری و عدالت در رسیدگی به مناطق را از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری خواند.

وی موضوع ساماندهی پسماند شهری را نیز از دیگر امور مهم در حوزه خدمات شهر رشت ذکر و اضافه کرد: در حالیکه بسیاری از بودجه های شهری باید برای عمران و آبادانی صرف شود، هزینه جمع آوری زباله می شود حال اینکه باید تفکیک زباله از مبدا مورد توجه جدی باشد.

وی همچنین خواستار انجام برنامه ریزی های درست و اصولی برای کاهش مخاطرات زیست محیطی شد و بر لزوم ساماندهی منطقه سراوان و زباله های موجود در این منطقه تاکید و اظهار کرد: برای جذب سرمایه گذار در رابطه با احداث کارهانه های کمپوست باید تلاش بیشتری انجام شود.

در خاتمه این جلسه، محمدعلی ثابت قدم با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار جدید کلانشهر رشت معرفی شد.

اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، در هشتاد و دومین جلسه این شورا که نیمه بهمن ماه سال گذشته برگزار شد؛ با 9 رای، محمدعلی ثابت قدم را به عنوان شهردار رشت انتخاب کردند.

شورای اسلامی کلانشهر رشت در مهرماه سال گذشته پس از برکناری محمدابراهیم خلیلی شهردار سابق، مسعود کاظمی یکی از اعضای این شورا را در بیست و نهم آذرماه با 10 رأی به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب کرده بود که پس از آن، فرمانداری شهرستان رشت نسبت به این گزینش شورا ، اشکال شکلی وارد کرد و بر این اساس، انتخاب شهردار به رای گیری مجدد موکول شد و پس از برگزاری دوباره جلسه شورا و انجام رأی گیری ، محمدعلی ثابت قدم ، به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

وی از تیرماه سال 1391 تا تیرماه سال 1392 شهردار رشت بوده است.

کلانشهر رشت یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت سیار و 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین