|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: باید نسل جوان را در قالب برگزاری جشنواره های مناسب فرهنگی در جریان فرهنگ اصیل و ارزشمند گذشتگان قرار دهیم.
محمد علی طالبی روز دوشنبه در آیین افتتاح اولین جشنواره مهریز شناسی در کاروانسرای تاریخی این شهرستان افزود: تاریخ و تمدن پیشینیان همراه با ارزش های والا و توام با درس آموزی است .

وی اضافه کرد: تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی ایران ما در مناطق و شهرستان های مختلف استان یزد بسیار روشن و ارزشمند است و باید در قالب برگزاری جشنواره ها آن فرهنگ به دانش آموزان منعکس شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: نسل جوان و مردم ما قطعا از برگزاری اینگونه جشنواره ها که به معرفی آداب و سوم گذشته می پردازد خیلی علاقمند هستند .

طالبی گفت: تبیین تاریخ ، فرهنگ و تمدن گذشته به نسل جوان کار مهمی است که توسط مسوولان مناطق مختلف صورت می گیرد و باید ادامه یابد .

وی افزود: فرهنگ و تاریخ اسلامی ایرانی مردمان خوب و ولایتمدار مهریز هم دارای برجستگی های زیادی است که باید برای نسل جوان تبیین شود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در ادامه از فعالیت مسوولان برای برگزاری این جشنواره با عنوان فرهنگ و تمدن باستانی اسلامی شهرستان مهریز که به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان انجام گرفته قدردانی کرد .

طالبی ابراز امیدواری کرد تا در سایه همدلی و همزبانی مردم و مسوولان شاهد موفقیت های دولت و نظام اسلامی در عرصه های مختلف باشیم .

همچنین فرماندار مهریز در سخنانی با تبریک سال جدید و همچنین ایام میلاد زهرای مرضیه (س) به تاریخ و فرهنگ این شهرستان اشاره کرد .

سید محمد رستگاری گفت: مردم این شهرستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها در تحقق اهداف نظام اسلامی پیشگام بوده اند .

وی در ادامه به تاریخ و فرهنگ والای مردمان ولایتمدار این شهرستان و آداب و سوم گذشتگان و مواهب تاریخی ، طبیعی و فرهنگی آن در گذر زمان اشاره کرد .

فرماندار مهریز برگزاری این جشنواره را گامی مهم در شناسایی ، بازخوانی و معرفی تاریخ گذشته این دیار به مردم و نسل جوان ذکر کرد .

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ و تمدن باستانی اسلامی این شهرستان گامی مهم در معرفی ابعاد منطقه و تاریخ و فرهنگ رونش گذشته آن به مردم و جوانان است.

سید علی کارآموز در ادامه از حضور معاون استاندار و مسوولان اجرایی و فرهنگی استان یزد در این مراسم قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد تا اینگونه جشنواره ها بتواند نسل جوان را در جریان گذشته منطقه قرار دارد .

همچنین معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی به هدف وزارتخانه متبوع در انتقال تاریخ و فرهنگ گذشته به دانش آموزان و عموم مردم اشاره کرد .

محمد حسن رادمنش افزود: برگزاری این جشنواره ها در سطح استان یزد با همکاری مسوولان و دانش آموزان نقش مهمی در تبیین فرهنگ و آداب و رسوم گذشته به مردم و نسل جوان و آینده سازان دارد .

اولین جشنواره مهریز شناسی به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان در مجموعه کاروانسرای شاه عباسی در علی آباد تا روز پنج شنبه هفته جاری ادامه دارد .

این جشنواره به عنوان نخستین گام فرهنگی در معرفی مهریز با هدف شناسایی پتانسیل هاو مسائل فرهنگی ، تاریخی شهرستان و انتقال آن به نسل های آینده برگزار شده است .

در قالب این جشنواره در حدود 30 غرفه تمامی آدب و رسوم ، فرهنگ و ظرفیت های مختلف تاریخی و فرهنگی شهرستان توسط دانش آموزان و با هنرمندی در معرض دید مردم گذاشته شده است .

همچنین در این جشنواره دانش آموزان و مربیان مدارس مختلف بخش هایی از فرهنگ ،آداب و رسوم، آثار تاریخی و مکان های گردشگری جلوه هایی از محیط زیست، صنایع دستی، طبخ غذاهای سنتی، مشاغل سنتی، معرفی مفاخر و بزرگان بویژه شهدا ، تعزیه خوانی، قالیبافی، نان پزی سنتی ،شولی پزی و دیگر آثارو پتانسیل های مهریز را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند.

کارونسرای شاه عباسی در علی آباد مهریز در کنار جاده اصلی تهران ، بندرعباس قرار دارد و بازدید همگان از نمایشگاه آزاد است .

مهریز در 30 کیلومرتی جنوب شهر یزد قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین