|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
حسن احمدی نوری قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان به طول 28 کیلومتر، قطعه سوم کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و قطعات 1 و 2و 4 آزادراه ارومیه-تبریز به طول 69 کیلومتر را پروژه های قابل بهره برداری در سال جاری عنوان کرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به ابلاغ مصوبه هیات دولت در رابطه با احداث آزادراههای بندرعباس-کرمان و سبزوار-نیشابور-مشهد گفت: بنابر اهداف پیش بینی شده قرار است تا 111 کیلومتر آزادراه در سال 1394 به بهره برداری برسد و با توجه به مصوبه هیات دولت، عملیات اجرایی این دو آزادراه نیز پس از طی مراحل قانونی آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن احمدی نوری قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان به طول 28 کیلومتر، قطعه سوم کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و قطعات 1 و 2و 4 آزادراه ارومیه-تبریز به طول 69 کیلومتر را پروژه های قابل بهره برداری در سال جاری عنوان کرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراهها اضافه کرد: در حال حاضر 674 کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست احداث و هزار و 596 پروژه در دست مطالعه است که با توجه به مجوز هیئت دولت برای احداث آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود 370 کیلومتر و آزادراه سبزوار-نیشابور-مشهد به طول حدود ۲۲۳ کیلومتر این آزادراه ها نیز در آینده ای نزدیک به پروژه های در دست احداث اضافه خواهند شد.

وی همچنین از مذاکره با طرف های خارجی برای مشارکت و جذب سرمایه در ساخت آزادراهها خبر داد و گفت: با مشخص شدن پروژه های آماده سرمایه گذاری، مذاکرات با طرف های خارجی برای مشارکت در ساخت این پروژه ها آغاز شده که برخی در حال طی کردن مراحل برای انعقاد تفاهم نامه و برخی دیگر چون آزادراه تبریز-مرند-بازرگان به طول 256 کیلومتر تفاهم نامه با طرف خارجی انعقاد و مجوزهای لازم از دولت اخذ شده است و در حال طی کردن مراحل برای انعقاد قرارداد مشارکت قرار دارد.

احمدی نوری آزادراه منجیل-رودبار به طول 11 کیلومتر، همدان-کرمانشاه-خسروی به طول 350 کیلومتر، سیرجان-بندرعباس به طول 300 کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول 135 کیلومتر، سلفچگان- اراک به طول 160 کیلومتر، شیراز-بوشهر به طول 230 کیلومتر، پردیس-رودهن به طول 13 کیلومتر و اصفهان-شیراز حدفاصل ایزدخواست به طول 160 کیلومتر را پروژه های آماده سرمایه گذاری در حوزه آزادراهها عنوان کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین