|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
دبیرفدراسیون بیلیارد وبولینگ گفت:مسابقات بیلیارد قهرمانی آسیا 30اردیبهشت ماه درجزیره کیش برگزار می شود.
رحیم جنت نیا روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی بیلیارد و بولینگ استان اردبیل افزود: تاکنون 15 کشور آسیایی برای شرکت دراین مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود 25 کشور در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های مطرح بیلیارد و بولینگ در دنیا می باشد، اظهار کرد: در آسیا ما مقام نخست را در اختیار داریم و برای حضوری پرقدرت در نخستین آوردگاه المپیکی بیلیارد، بازی های المپیک 2020 توکیو را هدف گذاری کرده ایم .

به گفته وی ، حسین وفایی بیلیاردباز حرفه ای ایران هم اکنون در جمع 64 ورزشکار حرفه ای بیلیارد جهان قرار دارد و سهیل واحدی دیگر ورزشکار ایرانی نیز در آستانه ورود به این جمع حرفه ای می باشد.

او با اشاره یه اینکه بیلیارد یکی از رشته های ورزشی مدال آور می باشد، اظهار کرد: در مسابقات بیلیارد امکان کسب 42 مدال در بخش مردان و زنان وجود دارد و از این جهت توجه به آن در کشور بیش از گذشته ضروری می باشد.

جنتی نیا با اشاره به کمبود اعتبار فدارسیون های ورزشی گفت: در بیلیارد و بولینگ نیز این وضعیت حاکم است اما نباید این مشکل باعث رکود فعالیت ها شود، اعتبارات دولتی ورزش را تنبل می کند و باید از این وضعیت بعنوان یک فرصت در جهت برنامه ریزی و رشد این رشته ورزشی استفاده کرد.

او تاکید کرد که در فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور تلاش بر این است که منابع اعتباری جدیدی غیر از دولت ایجاد شده و این سیاست در اولویت کاری فدراسیون می باشد.

به گفته وی ، جهت فعالیت در استانها نیز باید به این سو باشد و استان اردبیل از جمله مناطقی است که در آن بیلیارد جهش خوب و معناداری داشته است .

در این مجمع با حضور سه نامزد انتخابات برگزار شد که در سه مرحله تعداد آرای دو تن از نامزدها با هم برابر شد و انتخاب رییس هیات بیلیارد و بولینگ استان اردبیل به مجمع آتی محول شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین