|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «من نمي‌دانم عادل فردوسي‌پور گزارشگر است؟ مفسر فوتبال است؟ يا اين كه افكار و عقايد خودش را از تريبون صداوسيما به ذهن مردم تلقين مي‌كند؟!»


 انتقادات مجري برنامه 90 اين روزها صداي خيلي‌ها را درآورده است. قاسم دهنوي يكي از اين نفرات است. او كه پس از بازي پرسپوليس برابر گسترش فولاد انتقاداتي به نحوه كار تيمي برخي هم‌تيمي‌هايش داشت‌، آن را گوشزد و به نوعي دلسوزي مي‌داند. بازيكن مشهدي سرخ‌ها اين هفته مصافي خاص مقابل سپاهان دارد. تيمي كه تمرينات پيش‌فصل را با آنها شروع كرد.
* حضور در رتبه دوم جدول اتفاق خوبي براي پرسپوليس است؟
- از پرسپوليس چنين انتظاري نيز مي‌رود. با توجه به اينكه از قبل مي‌دانستيم كار سختي مقابل تيم خوب گسترش تبريز داريم. آنها واقعا جنگنده، جوان و جوياي نام بودند. ما سخت‌ترين بازي اين فصل‌مان را جمعه‌شب پشت سر گذاشتيم.
* مصاحبه‌اي از تو منتشر شده كه به نحوه عملكرد برخي بازيكنان بدون ذكر نام انتقاد كردي! ماجرا از چه قرار بوده؟
- منظورم اين نبوده كه بازيكني خودخواهانه بازي كرده، ما پرسپوليس هستيم و بايد براي موفقيت تيمي كار كنيم، نه براي اينكه تماشاگر تشويق‌مان كند و از حركت‌مان خوشش بيايد. ما هميشه بايد 11 نفره بازي كنيم و 11 نفره نتيجه بگيريم. از درون دروازه تا نوك حمله همگي بايد حركات‌مان براساس تفكرات سرمربي تيم باشد. گسترش فولاد در دقايق پاياني ضدحملات خطرناكي روي دروازه ما داشت. اگر به مشكلي مي‌خورديم و يكي از آن توپ‌ها وارد دروازه‌مان مي‌شد، الان به جاي كسب سه امتياز و رسيدن به رتبه دوم جدول، كجا بوديم؟!
* حملات گسترش فولاد در حالي كه بازي را واگذار كرده بود، غيرطبيعي نبود؟
- صحبت شما صحيح است. اما يك تيم شش نفره كه نمي‌تواند دفاع كند. همان‌طور كه يك تيم نمي‌تواند با 4 نفر حمله كند و به گل برسد. ما بايد تيمي دفاع و تيمي حمله كنيم.
* فكر نمي‌كني اين صحبت‌ها باعث ناراحتي هم‌تيمي‌هايت بشود؟
- داخل زمين هم اين صحبت‌ها را با هم كرديم و مشكلي نبود. نبايد براي هيچ يك از دوستانم اين سوءتفاهم پيش بيايد كه قصد دخالت در كارشان را داشتم. هنرنمايي ما وقتي جلوه مي‌كند و تماشاگرپسند خواهد بود كه در قالب كارهاي تاكتيكي تيم و دستورات فني علي دايي باشد. موردي كه من به دوستانم گوشزد كردم، حرف بدي نبود. همين صحبت‌ها را علي آقا (دايي) بارها به ما متذكر شده است. بنابراين بايد اين توصيه‌ها را آويزه گوش‌مان كنيم تا در بازي‌هاي آينده خداي ناكرده متضرر نشويم.
* كوه به كوه نرسيد، اما قاسم دهنوي به سپاهان رسيد؟
- به شخصه هيچ مشكلي با اصفهاني‌هاي عزيز ندارم. مورد كوچكي ميان من و آقاي رحيمي بود كه آن را هم خاك كردم و همه چيز تمام شد و رفت. سپاهان چند سالي است كه هميشه جزو بالانشينان جدول است. الان هم پتانسيل بالايي براي موفقيت دارند. كار بسيار سختي در فولادشهر داريم اما با كمك خدا و يكدلي و اتحاد تيمي 3 امتياز را كسب خواهيم كرد تا به اميد خدا جايگاه‌مان را در جدول از دست ندهيم.
* اما در بازي مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر سكوها به شدت عليه تو شعار دادند و فحاشي كردند. تكرار اين اتفاقات روي بازي تو اثرگذار نخواهد بود؟
- بله البته در بازي مقابل ذوب‌آهن قضايايي بود. مواردي كه مي‌تواند هر بازيكن را از لحاظ روحي و رواني دچار افت كند. هر بازيكني خانواده و ناموسش را دوست دارد و نمي‌تواند مقابل فحاشي عده‌اي آرام به كار خودش ادامه دهد. آن روز هجمه انتقادات، شعارها و فحاشي‌ها عليه من بود. نمي‌دانم چرا، اما براي اين بازي زمينه‌سازي ذهني كرده‌ام و مشكلي ندارم. بالاخره جوي است كه احتمالا آن جا براي من راه خواهند انداخت. اما من تمام تمركزم را روي كارم و در خدمت پرسپوليس بودن قرار داده‌ام.
* حساب و كتاب مالي كه با سپاهان نداري؟
- هر چه بوده را تمام و كمال از طريق وكيلم به باشگاه سپاهان برگرداندم. 530 ميليون تومان بود كه مالياتش را هم دادم، آن هم در حالي كه يك هزار توماني هم از پرسپوليس نگرفته‌ام.
* مي‌گويي 1000 تومان هم از پرسپوليس نگرفته‌‌اي! چطور گزارشگر دربي تو را بازيكني قلمداد كرد كه ميلياردي پول گرفته، اما ارزشش را نداشته؟!
- من نمي‌دانم عادل فردوسي‌پور گزارشگر است؟ مفسر فوتبال است؟ يا اين كه افكار و عقايد خودش را از تريبون صداوسيما به ذهن مردم تلقين مي‌كند؟! اگر ايشان گزارشگر است، كار خودش را بكند. بر چه اساس و پايه‌اي در مسايل فني فوتبال دخالت مي‌كند؟! چه چيزي را مي‌خواهد ثابت كند؟ اگر من عيب و ايراد فني دارم بايد يك اهل فن در موردش صحبت كند.
 * به خاطر همين بود كه از مواضع امير قلعه‌نويي برابر عادل فردوسي‌پور و برنامه‌اش دفاع كردي؟
- عملكرد من در برق شيراز، مس رفسنجان، مس كرمان و تراكتورسازي مشخص است. برابر استقلال من شرح وظايف مشخص از سوي علي آقا (دايي) داشتم. من آن بازي هافبك راست بودم و محمد نوري و رضا حقيقي وسط بازي مي‌كردند و پيام صادقيان پشت مهاجم بود. آن وقت كارشناس دعوت شده برنامه نود مي‌گويد دهنوي در داربي «پلي‌ميكر» پرسپوليس بود كه نتوانست از عهده وظايفش بربيايد! چطور ايشان چنين تشخيصي داد؟! واقعا فوتبال را از چه زاويه‌اي مي‌بينند؟! متاسفانه برخي مفسران و گزارشگران در فوتبال ما هستند كه هم با خودشان و هم با فوتبال مشكل دارند و هميشه مي‌خواهند همه را در اين فوتبال بزنند.
* اين روزها تنها شاكي صحبت‌هاي عادل فردوسي‌پور نيستي! فكر مي‌كني با تو مشكل خاصي دارد؟
- نمي‌دانم! من كه با كسي مشكلي ندارم و سرم به كار خودم است. شايد به قول بعضي دوستان قيافه‌ام هزار عيب و ايراد داشته باشد. اما خدا قابليت و توانايي‌هايي به من داده كه دارم از آن استفاده مي‌كنم. اگر كسي ايراد درستي از رفتار و بازي‌ام بگيرد با كمال ميل از آن استقبال مي‌كنم. چطور است كه فردوسي‌پور در دربي من را به دردنخور قلمداد مي‌كند، اما در تمام‌ هاي‌لايت‌هايي كه از دربي پخش كرد، من جزو 3، 4 نفر بودم؟! رفتار عادل در 90 دور از معرفت و جوانمردي بود.
* مي‌آمدي روي خط برنامه 90 و از خودت دفاع مي‌كردي؟
- چرا بايد چنين كاري مي‌كردم؟! مردم بازي را ديدند. آنها بهترين و منصف‌ترين منتقدان هستند. اگر خوب يا بد باشم مي‌گويند. مجري 90 يك هفته به سردار پيله مي‌كند، يك روز به سعيد شيريني گير مي‌دهد. بازيكن، خبرنگار، گزارشگر هركس بايد كار خودش را انجام دهد. بعضي حرف‌ها مصداق رفتار خاله‌زنكي است. آقاي عادل‌خان هنري اگر داري از روي دست خودت بنويس،‌ نه از روي دست ديگران! مي‌گويند ما پول ميلياردي گرفته‌ايم. همين استقلال كه مي‌گويند پول نداريم و مشكل داريم تا الان 30 تا 40 درصد مبلغ قراردادهاي‌شان را گرفته‌اند اما ما تا به حال بدون آن‌كه 1000 تومان از پرسپوليس بگيريم، با جان و دل به حرمت هواداران و پيراهن پرسپوليس بازي كرده‌ايم. اين كار كوچكي نيست. نبايد كار بزرگ بازيكنان پرسپوليس توسط كارشناس و گزارشگري كه نمي‌داند چه خبر است اما هرچه دوست دارد مي‌گويد، زير سوال برود. آقاي فردوسي‌پور، اين‌همه جو مي‌دهي، آيا اين نيست كه جز حاشيه دنبال چيز ديگري هستي؟! من با صحبت‌هاي امير قلعه‌نويي درباره فردوسي‌پور موافقم.
* نقل‌قولي از محمدرضا خلعتبري شده كه مي‌خواهد علي كريمي را به پرسپوليس برگرداند.
- من چكاره تيم هستم كه نظر بدهم؟ من يك بازيكنم مثل ساير بازيكنان و تابع دستورات سرمربي و قراردادي كه با باشگاه دارم. خدا شاهد است در بازي مقابل تراكتورسازي تنها وظيفه داشتم در كرنرها نقش يارگير علي كريمي را داشتم. آن صحنه‌ هم بند كفشم زير پايش گير كرد. علي كريمي در فوتبال ما آن‌قدر بزرگ است كه نيازي به تعريف و تمجيد يكي مثل من داشته باشد. او حتي روزي كه روي فرم هم نباشد، نشانه‌هاي بزرگي را دارد. در آن بازي نه دنبال شهرت بودم نه مساله ديگر. فوتبال است و من يارگيري من تو من داشتم. زماني كه تيم ملي بوديم و چه الان علي آقا علي آقا از دهانم نمي‌افتد. وقايع آن بازي را بزرگنمايي كرده و در حالت عصبانيت و ناراحتي از ايشان سوال كردند.
 * از عملكرد خودت در اين 9 هفته دفاع مي‌كني؟
- خيلي مانده تا دهنوي هميشگي شوم. علي دايي تشخيص داده در پست هافبك دفاعي بازي كنم. در اين 9 هفته توانسته‌ام نمره قبولي را از علي دايي بگيرم. بعد از خدا فقط روسفيدي مقابل هواداران پرسپوليس را مي‌خواهم. علي‌آقا(دايي) هم مربي‌اي نيست كه يك بازيكن را بدون دليل در تركيب قرار دهد. ايشان آن‌قدر شخصيت حرفه‌اي بالايي دارد كه بازيكني را كه دستوراتش را پياده نكند بدون هيچ تعارفي بيرون مي‌گذارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
1
قبوا دارم كه فردوسي پور كار گزارش مسابقاتو با برنامه نود قاطي كرده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین