|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
علي محمد قاسمي هدف شبکه مستند سيما از ساخت اين مستند را آسيب شناسي و سپس حل اين معضل دانست و گفت : ما اين اتفاق را از جوانب مختلف آسيب شناسي کرديم.
مجموعه « قهرمانان المپيک » به کارگرداني اعظم نجفيان در پنج قسمت در شبکه مستند سيما توليد مي شود.

علي محمد قاسمي تهيه کننده و تصويربردار اين مجموعه ضمن اعلام اين خبر، گفت : در اين مجموعه با سفر به استان هاي کرمانشاه ، بوشهر ، قزوين و خوزستان به سراغ ورزشکاراني خواهيم رفت که پس از کسب موفقيت هاي بين المللي براي کشورمان در رشته هاي مختلف ورزشي ، اين روزها در زندگي شخصي خود با مشکلاتي مواجه شده اند.

قاسمي که جايزه بهترين تصويربرداري را از جشن خانه سينما گرفته است ، درباره تصوير برداري « قهرمانان المپيک » توضيح داد: از اوايل بهمن ماه کار تصويربرداري اين مجموعه شروع شد و همزمان با آن تحقيق و پژوهش نيز صورت پذيرفت. در حال حاضر نيز  اين کار در مرحله تدوين قرار دارد و اميدواريم تا پايان ارديبهشت ماه اين مجموعه را به شبکه مستند تحويل دهيم.

اين تهيه کننده مستند درباره ايده شکل گيري اين مجموعه گفت : از طريق اخبار خبرگزاري هاي مختلف متوجه شديم که تعدادي از جوانان کشورمان که در رشته هاي مختلف ورزشي کار مي کنند در زندگي شخصي خود، دچار مشکلاتي هستند. آن ها مدال آوران جهاني بودند که به دليل مشکلات مديريتي که شاهد آن هستيم ، اکنون اوضاع نامناسبي دارند. با توجه به اين که در ورزش قهرماني ورزشکار بايد تمام انرژي خود را براي ورزش و رسيدن به قله آرماني قهرماني بگذارد ، پس از مدال آوري و پايان عصر طلايي خود متاسفانه در زمينه هاي مختلف زندگي دچار مشکل مي شود. از طرفي سياست مدوني هم وجود ندارد که از اين ورزشکاران حمايت کند. بنابراين اين جوانان براي گذران زندگي به سراغ شغل هايي همچون سمبوسه فروشي ، سيگار فروشي ، دست فروشي و آب انار فروشي رفته اند.

وي ادامه داد: باور داشتيم اين برخورد با افرادي که پرچم مقدس کشورمان را بالا برده اند، درست نيست. بنابر اين تصميم گرفتيم در قالب اين مجموعه مستند اين معضل را آسيب شناسي و بررسي کنيم و به سراغ قهرماناني همچون مسعود و فرشاد درکه قهرمانان کيک بوکسينگ ، مجتبي مرادي قهرمان کشتي ، اميد ستايش پور قهرمان پاور ليفتينگ ، صادق پاکدامن قهرمان نجات غريق کشور و حسن حيدر پور قهرمان رشته دو و ميداني رفتيم و دغدغه هايشان را به تصوير کشيديم. البته قهرمانان بيشمار ديگري نيز حاضر به بيان مشکلاتشان نشدند .

علي محمد قاسمي هدف شبکه مستند سيما از ساخت اين مستند را آسيب شناسي و سپس حل اين معضل دانست و گفت : ما اين اتفاق را از جوانب مختلف آسيب شناسي کرديم. چه مشکلات مديريتي چه مافياي پنهان ورزش که نمي توان آن را ناديده گرفت  تا بتوانيم در نهايت به راه حلي جامع براي  قهرمانان ملي کشورمان برسيم . تنها اميد و هدف ما از ساخت اين مستند اين است که ديگر شاهد اتفاقاتي از اين دست نباشيم. به اين منظور تقريبا با تمام مسئولين رده هاي مختلف از جمله روساي فدراسيون هاي ورزشي ، روساي هيات هاي ورزشي ، مديران مختلف شهرستان ها صحبت کرديم و در نظر داريم با وزير ورزش نيز گفت و گو کنيم.

قاسمي در پايان ابراز اميدواري کرد اين مجموعه تا اواخر ارديبهشت ماه آماده پخش از شبکه مستند سيما شود.

منبع: آریا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین