|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
قیمت مدل C٤٠٠ هم که به موتور V٦ مجهز است از ٤٩,٥١٥ دلار شروع می‌شود. از قرار معلوم عملکرد کمپانی مرسدس بنز از جهت جلب نظر هیأت ٧٥ نفره داوری بسیار خوب بوده چرا که علاوه‌بر C کلاس، این کمپانی دو نماینده هم در بخش‌های دیگر داشت که هر دو برنده شدند.
درست در زمانی که نمایشگاه نه چندان مرغوب «اتومکانیکای استانبول» در ترکیه درحال برگزاری است، حدود ١٥‌هزار کیلومتر آن طرف‌تر در شهر نیویورک، آمال و آرزوهای بشر در صنعت خودرو زیر یک سقف جمع شده‌اند. آرزوهایی که شاید تا همین یک دهه پیش نیز دست یافتن به آن دور از ذهن بوده است.

نمایشگاه خودروی نیویورک ٢٠١٥ که تمرکز اصلی آن روی تولید و عرضه خودروهای سبک اعلام شده، به‌عنوان یکی از ٣‌اتوشوی برتر جهان اکنون میزبان سفینه‌های فضایی خودروسازان جهان است، خودروسازانی که بعد از هر ٣٦٥ روز چندین‌سال از مدل‌های‌سال قبل‌شان فاصله گرفته‌اند.

گزارشگران و روزنامه‌نگاران راوی این نمایشگاه پیش‌ و بیش از قلم‌فرسایی درخصوص اتوشوی نیویورک وظایف خود را به دوش عکاسان می‌سپارند؛ زیرا آنان به خوبی می‌دانند که کلمات توان انتقال زیبایی جادویی خودروهای ٢٠١٦ را ندارند. پس این تصویربرداران و عکاسان هستند که معجزه‌های تازه وارد را با قدرت مخابره می‌کنند.

نکته مهم دیگر درمورد نمایشگاه نیویورک اما حضور پرقدرت و اعجاب‌انگیز برندهای نام‌آشنا و به نوعی با قدمت است که با رونمایی از محصولات حرفه‌ای و خوش‌چهره‌شان خودی نشان داده‌اند و پس از چندی روی دست برندهای تازه کار و البته مستعد بازار خودرو آمده‌اند.

در این بین نگاهی به نورسیده‌های مک لارن، دوج و کادیلاک گواهی است بر خیزش دوباره باسابقه‌های خودروسازی در جهان. اما از یاد نبریم که بازار خودرو البته در عرصه جهانی، مکانی است برای رقابتی دوشادوش و البته بی‌تعارف.

این را «کیا» با نسل تازه «اپتیما» یا بنز با C CLASS ٢٠١٥ خود به اثبات رسانده‌اند. حضور خودروهای سازگار با محیط‌زیست، برقی‌ها و کانسپت‌ها (طراحی‌های مفهومی) نیز از دیگر موارد مهم دیده‌شده در اتوشوی نیویورک است. خودروسازان آمریکایی که میزبان دیگر برندهای جهانی هستند هم توانسته‌اند در اتوشوی نیویورک با قدرت ظاهر شوند اما این بار هم کمپانی مغرور و پرکار آلمانی موفق‌ترین خودروساز نمایشگاه بود.

شرکت بنز با کسب عنوان‌های مهمی نظیر خودروی ‌سال جهان برای بنز C CLASS خود و همچنین لوکس‌ترین خودروی‌سال برای S CLASS COUPE از رقبای خود پیش افتاد. نماینده دیگر بنز هم AMG GT بود که به‌عنوان خودروی عملکرد بالای ‌سال ٢٠١٥ انتخاب شد. گذشته از این عناوین اما به سراغ معرفی ابرقدرت‌های این نمایشگاه می‌رویم.

پیشاپیش به دلیل عدم حضور تمامی برندهای شاخص و نورسیده‌شان در بازار خودرو در این لیست مختصر و مفیدمان از حضورتان پوزش می‌طلبیم.
 
پرده‌برداری از سدان مفهومی لینکلن
«لینکلن» این هفته در نمایشگاه خودروی نیویورک از سدان لوکس فول سایز و پرچم‌دار خود با طراحی کاملا جدید رونمایی کرد. خودرویی کاملا متفاوت با مدل‌هایی که قبلا از این خودروساز دیده‌ایم. چراغ‌های جلو با ماتریس LED و چراغ نوربالا با تکنولوژی لیزری، جلوه‌ای مدرن به تصویر کلاسیک خودرو بخشیده‌اند.

رنگ بدنه آبی متالیک، تزیینات کرومی فراوان، گلگیرهای متورم و عضلانی، چرخ‌های ٢١ اینچی آلیاژی با طراحی براق، چراغ‌های یکپارچه عقب و چهار خروجی اگزوز، همگی به ایجاد تصویری جذاب از یک خودروی مجلل کمک کرده‌اند. پلتفورم کانتیننتال، همان زیربنای مشترک بین فورد فیوژن و لینکلن MKZ یعنی پلتفورم CD٤ است. لینکلن کانتیننتال، از یک سقف آفتابی رنگی یا سانروف SPD اسمارت گلاس الکتروکرومیک سود می‌برد که با کنترل تابش نور خورشید به داخل اتاق، تا ٩٩‌درصد اشعه UV را بلوکه کرده و دمای داخل کابین را تا ٧,٨ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر می‌کند.
 
بنز و فرزندی که خودروی ‌سال جهان شد
١٣ فروردین بود که گمانه‌زنی‌ها به حقیقت پیوست. در این روز مرسدس بنز C کلاس توانست عنوان خودرو‌ سال جهان را به‌دست آورده و فورد ماستنگ و فولکس‌واگن پاسات که نزدیک‌ترین رقیبانش بودند را شکست دهد.

بعد از گذشت سه‌سال این اولین‌بار است که یکی از محصولات گروه فولکس‌واگن این عنوان را به‌دست نمی‌آورد. نسل فعلی مرسدس بنز C کلاس که با کد W٢٠٥ شناخته می‌شود با موتورهای توربوشارژر ٤ و ٦ سیلندر در بازار آمریکا موجود است.

البته قوی‌ترین مدل این خودرو از موتور V٨ با تیونینگ AMG بهره می‌برد. قیمت نسخه C٣٠٠ این خودرو ٣٩,٣٢٥ دلار بوده و با این قیمت شما یک موتور توربوشارژر ٢ لیتری چهار سیلندر در اختیار خواهید داشت که به‌واسطه یک گیربکس ٧ سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

قیمت مدل C٤٠٠ هم که به موتور V٦ مجهز است از ٤٩,٥١٥ دلار شروع می‌شود. از قرار معلوم عملکرد کمپانی مرسدس بنز از جهت جلب نظر هیأت ٧٥ نفره داوری بسیار خوب بوده چرا که علاوه‌بر C کلاس، این کمپانی دو نماینده هم در بخش‌های دیگر داشت که هر دو برنده شدند.
 
میتسوبیشی در راه تسخیر کراس‌اوورها
میتسوبیشی برای جبران بازار راکد و فروش آهسته کراس‌اوور ٧ نفره اوت‌لندر خود، فیس‌لیفت سنگینی از آن را با بیش از ١٠٠ تغییر و به امید بهبود جایگاه خود در بازار کراس‌اوورها، در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. چراغ‌های جلو با LED و جلوپنجره با مقدار زیادی کروم، جلوه‌ای تازه گرفته‌اند.

ضربه‌گیرهای در‌ها در قسمت پایینی آنها قرار گرفته‌اند و قوس چرخ‌ها و گلگیرها با تورمی اندک، جایگاهی برای چرخ‌های آلیاژی ١٨ اینچی هستند. علاوه‌بر چراغ‌های عقب از نوع LED، سپر عقب نیز کاملا تغییر کرده است. پیشرانه اوت‌لندر ٢٠١٦، همان موتور ٤ سیلندر ٢,٤ لیتری MIVEC است که قدرتی به اندازه ١٦٦ اسب بخار و گشتاوری ٢١٩ نیوتن متری تولید می‌کند. البته موتور شش سیلندر ٣.٠ لیتری این خودرو، توسعه یافته و نیروی ٢٢٤ اسب بخار و گشتاور ٢٩١ نیوتن متر، خروجی آن است که منحصرا با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.
 
رنج روور اسپورت در راه است
رنج‌ روور اسپورت ۲۰۱۶ با همان موتور توربو- دیزل ۳ لیتری V٦ مورد استفاده در رنج‌روور استاندارد در راه است؛ موتوری که می‌تواند قدرتی به اندازه ۲۵۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۵۹۶ نیوتن‌متر تولید کند. رنج‌روور اسپورت مدل ۲۰۱۶ به صورت استاندارد با امکاناتی مانند کنترل در عقب بدون دخالت دست و با کنترل حالت بدنی، کنترل پیشرفت مسیر (TerrainProgress) با قابلیت سطح بالای آفرود و همین طور، برنامه جدید InControl Remote همراه است.

این برنامه به راننده اجازه می‌دهد که برای کنترل خودرو با استفاده از گوشی هوشمند خود به خودرو متصل شود. رنج‌روور اسپورت HST برای پیشرانه از یک نسخه ارتقا یافته از موتور ۳ لیتری سوپر شارژر V٦ استفاده می‌کند که برای آن ۳۸۰ اسب‌بخار به همراه خواهد داشت.

این قدرت به اندازه ۴۰ اسب‌بخار نسبت به مدل پایه رنج‌روور اسپورت ۲۰۱۶ با همان نوع موتور افزایش نشان می‌دهد. درحالی‌که قیمت رنجروور اسپورت از ٦٤,٢٧٥ دلار آغاز می‌شود و برای مدل فول سوپرشارژر به ٨٠,٩٢٠ دلار می‌رسد، مدل HST قیمتی مابین و نزدیک ٧٠‌هزار دلار خواهد داشت.
 
جی‌ام‌سی و TRAIN ٢٠١٦
جنرال موتورز سرانجام از خط تولید مدل TRAIN ٢٠١٦ خود رونمایی کرد که در آن یک سری موارد بهبود یافته جزیی جدید به چشم می‌خورند. سرستون‌ها و زهکشی‌های مدل جدید «تراین» دارای شکل بازسازی شده جلو و عقب با گلگیر و سپرهای C شکل کرومی خوابیده‌تر است.

درحالی‌که سپرها و گلگیرهای مدل‌های SLE, SLT و جلوپنجره‌های کرومی بالاتری دارند. همچنین کاپوت جلو با طراحی جدید، چراغ‌های جلوی LED بازسازی شده در مدل با ارتفاع بیشتر و رینگ‌های آلیاژی ١٨ اینچی برای مدل‌های غیردنالی و رینگ ١٩ اینچی برای مدل دنالی از مشخصات مدل جدید این خودرو هستند.

زیر کاپوت خودرو هیچ تغییری نکرده و مشتری از میان همان موتور ٤ سیلندر ٢,٤ لیتری ١٨٢ اسب بخاری با گشتاور ٢٣٣ نیوتن متری و موتور حجیم‌تر ٣.٦ لیتری ٦ سیلندر وی شکل ٣٠١ اسب‌بخاری با گشتاور ٣٦٩ نیوتن متری، یکی را انتخاب می‌کند.

بعد از اولین رونمایی جی‌ام‌سی تراین ٢٠١٦ در نمایشگاه خودرو نیویورک، این خودرو در مدل‌های زیر پاییز امسال وارد بازار خواهد شد:SL, SLE (SLE-١ & SLE-٢), SLT، و گل سرسبد آنها یعنی مدل تراین دنالی که با یک جلوپنجره سه‌تکه از سایر مدل‌ها متمایز خواهد شد.
 
برگ برنده انگلیسی در قلب آمریکا
«جگوار» با دو محصول در اتوشوی نیویورک حاضر شده است. به‌نظر می‌رسد این کمپانی مدل XF را بازطراحی کرده تا از دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه نیویورک متمایز باشد. جالب است بدانید در نمایشگر سرگرمی و اطلاعاتی این خودرو برای ناوبری سریع، اجرای دستورات صوتی و ارتباطات سرنشینان از یک پردازنده ٤ هسته‌ای اینتل استفاده شده است.

تنها ٥ ثانیه لازم است تا این خودرو صفر تا ١٠٠ را پر کند و نخستین‌باری است که در بین سدان‌های معمولی از قابلیت رانندگی نیمه خودکار بهره می‌برد. عملکرد مدل XF در مسیرهای برفی و یخبندان کاملا بی‌نقص است و در آن از فناوری‌های مشابه SUVهای رده بالا استفاده شده است.
 
سیویک دوست‌داشتنی و یک کانسپت چشم‌نواز
پیش‌نمایش دهمین نسل از هوندا سیویک، با نمایش کانسپت فوق اسپورت، مسیر طراحی جدید هوندا سیویک در ‌سال ٢٠١٦ را هموار می‌کند. این خودرو در مدل‌های سدان، کوپه، Si،‌هاچ بک و مهم‌تر از همه نوع R تولید خواهد شد. در طرفین جلوپنجره مشبک موسوم به H پرنده که مخصوص هونداست،

چراغ‌های LED جلو قرار دارند که با ورودی هوای زیر آن، زیبایی خود را به رخ می‌کشند.

در طراحی پشت این خودرو از یک بال عقب استفاده شده که چراغ ترمز سوم روی آن تعبیه شده و چراغ‌های LED عقب به‌صورت به هم پیوسته درنظر گرفته شده است. همچنین اگزوز شش ضلعی این خودرو در قسمت میانی قرار دارد.

هوندا سیویک تولیدی ‌سال ٢٠١٦ که برای آمریکا در نظر گرفته شده، دارای موتوری ١,٥ لیتری VTEC توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت است که همراه با گیربکس پیوسته متغیر یا CVT بهبودیافته شش سرعته ارایه می‌شود. کمپانی هوندا نسل بعدی هوندا سیویک را پاییز امسال در آمریکا به فروش می‌رساند.
 
کادیلاک و سدان پهن پیکر CT٦
کمپانی کادیلاک با یک سدان فوق‌العاده در وطن خویش حاضر بود که خیلی راحت می‌تواند با خودروهایی چون آئودی A٨ و بی‌ام‌و سری ٧ مقابله کند. از نظر طراحی شاهد رشد و اصلاحات قابل‌توجهی در این خودرو هستیم. وزن CT٦ حدود ١٧٠٠ کیلوگرم است که برای یک سدان لوکس، وزن کمی به شمار می‌رود و حتی از سدان‌های سری ٥ بی‌ام‌‌دبلیو نیز وزن کمتری دارد.

کادیلاک برای رسیدن به این وزن در تمام قسمت‌های خودرو از آلومینیوم استفاده کرده است. این مدل از کادیلاک به یک پیشرانه V٦ توئین توربو با ٤٠٠ اسب‌بخار مجهز شده که در کنار فناوری‌های Active Chassis System و Magnetic Ride Control می‌تواند عملکردی بسیار خوب را به‌خصوص در تطبیق با وضع جاده به ارمغان آورد.

از جمله امکانات دیگر می‌توان به سیستم پیشرفته دید در شب، سیستم چهار چرخ متحرک، سیستم پارک خودکار، دوربین با دید ٣٦٠ درجه و نمایشگر لمسی ١٠ اینچ اشاره کرد. کادیلاک برای محصولات جدید و ایجاد وجهه‌ای تازه از یک تولیدکننده خودروهای لوکس مدرن، بودجه‌ای ١٢میلیاردی را از جنرال موتورز بلعیده است.
 
مک لارن مغرور و خودرویی ارزان
این مدل از مک‌لارن با تمامی فناوری‌ها و عملکردهای رده‌بالا نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی ٦٥٠S با ٢٦٧‌هزار و ٩٠٠ دلار قیمت حدود ١٠٠‌هزار دلار ارزان‌تر است. البته منظور از ارزانقیمت نسبت به دیگر مدل‌های مک‌لارن است، چراکه این مدل به تنهایی حدود ١٧٠‌هزار دلار قیمت دارد.

 ٥٧٠S اولین مدل سری اسپورت جدید در میان‌رده‌هاست که به مدل دیفرانسیل عقب با پیشرانه V٨ توئین توربو مجهز شده است. در نتیجه توان خروجی این خودرو ٥٦٢ اسب بخار و شتاب صفر تا ١٠٠ آن ٣,٢ ثانیه با حداکثر سرعت ٣٣٠ کیلومتر در ساعت است.
 
کیا و چهارمین نسل از اپتیمای محبوب
روز یکم آوریل یعنی ١٢ فروردین ٩٤، کمپانی تلاشگر کیا که این روزها به‌شدت در تکاپو برای دست‌وپا کردن اصالت و اسم‌ورسم نیکی برای خود است، در غرفه اختصاصی‌اش در نمایشگاه ٢٠١٥ نیویورک (NYIAS) نسل نو مدل اپتیما را معرفی کرد.

این نسل که چهارمین نسل اپتیما محسوب می‌شود نسبت به نسل پیش از خود بزرگتر شده و نمای داخلی و خارجی آن نیز شاهد تغییرات نسبتا عمده‌ای بوده است؛ اگرچه هنوز هم با نگاهی چند لحظه‌ای تشخیص خواهید داد که این یک اپتیما است. اپتیمای جدید با بهره‌گیری از فولاد بسیار مقاوم در بیش از ٥٠‌درصد از قسمت‌های بدنه، از مدل پیشین قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است. همچنین از پلاستیک مقاوم‌سازی شده با فیبر کربن (Carbonfiber-reinforced Plastic) یا همان CFRP هم استفاده‌شده که باعث جلوگیری بهتر از نفوذ لرزش و سروصدا به داخل کابین می‌شود.

طبق ادعای کیا افزایش ١٠ میلی‌متری عرض و ٢٥ میلی‌متری فاصله بین چرخ‌های نسل جدید به بزرگتر شدن فضای سرنشینان و همچنین فضای صندوق این سدان خانوادگی کمک زیادی می‌کند؛ در بحث آلایندگی هم این نسل (نسبت به ١٢٢-١٢٦ گرم در هر کیلومتر نسل پیشین) دی‌اکسید کربن کمتری منتشر خواهد کرد.

منبع: شهروند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین