کد خبر: ۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
فرماندار پارسیان ( گاوبندی ) هرمزگان گفت: تا کنون زلزله چهارو هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این شهرستان خسارتی نداشته است.
محمد راد مهر یکشنبه شب درگفت وگوبا ایرنا افزود: نیروهای امدادی برای بررسی دقیق وضعیت به منطقه عزیمت کرده که به محض دریافت گزارش کامل در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کانون زلزله چهار هشت دهم ریشتر روستای عمانی و زلزله سه وهشت دهم ریشتر روستای فومنستان پارسیان گزارش شده طبق بررسی اولیه به کسی آسیبی نرسیده است.

به گزارش ایرنا، از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای به بزرگی چهار و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 21 و 18 دقیقه و 15 ثانیه شامگاه یکشنبه روستای عمانی پارسیان از توابع استان هرمزگان را لرزاند که موقعیت مرکز این زلزله 27.25 شمالی و 52.95 شرقی و عمق آن در10 کیلومتری زمین بوده است.

همچنین بلافاصله زلزله ای با سه وهشت دهم ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین با عرض 27/273 و طول جغرافیایی 53/065در ساعت 21 و 29 دقیقه مجدد روستای فومنستان پارسیان هرمزگان را لرزاند.

فاصله های این زلزله فاصله ها: 12 کیلومتری پارسیان، هرمزگان، 25 کیلومتری لامرد، فارس و 26 کیلومتری وراوی، فارس بوده است.

این دو زلزله در منطقه ای بین شهرستانهای پارسیان هرمزگان ، لامرد فارس و عسلویه بوشهر رخ داده و مردم پارسیان پس از زلزله از خانه ها بیرون آمده وهم اکنون بدلیل وحشت از پس لرزه زلزله در بیرون از منزل بسر می برند.

شهرستان پارسیان با 50هزار نفر جمعیت در حدود 500کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.ک/4

در24 فروردین سال 93 نیز زلزله ای به بزرگی چهار در مقیاس درونی زمین(ریشتر)حوالی ˈپارسیانˈ در استان هرمزگان را به لرزه درآورد.

از اول سالجاری تاکنون این پنجمین باراست که زلزله مناطق هرمزگان را به لرزه درآورده است و ظرف دو ماه گذشته نیز 23 بار این استان لرزید و این زمین لرزه ها خسارتی در پی نداشته است.

استان هرمزگان از مناطق زلزله خیر کشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین