|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها از دیرباز یکی از اخلاق پسندیده میان انسان ها بوده است و پیامبر اسلام(ص) نیز به آن توصیه کرده اند. برای تمیز کردن دندان نیاز به یک مسواک خوب و کاربردی است تا دندان ها کاملا تمیز شوند.
این روزها بازار لوازم پزشکی بسیار شلوغ شده است و مارک های مختلفی از هر نوع جنس وجود دارد که هر کدام باعث سردرگمی و آشفتگی ذهن خریدار می شود. تبلیغات گسترده نیز در این میان می توانند کاملا باعث قفل شدن ذهن خریدار شود و قدرت انتخاب را از او بگیرد.

مسواک به عنوان یک کالای پرکاربرد نیاز به استانداردهای مختلفی دارد چرا که به سلامت دهان و دندان انسان مربوط است و استاندارد نبودن آن موچب مشکلات بزرگی خواهد شد. در کنار استانداردها باید انتخاب درستی هم داشته باشید تا مسواک دندان های شما را اذیت نکند. برای انتخاب بهترین مسواک بهتر است کمی همراه ما باشید تا بتوانید مناسب ترین مسواک را برگزینید.

** اول ازه مه باید شرایط دندان های خود را به خوبی در نظر داشته باشید و دقت کنید اگر هیچ وقت از نخ دندان یا خلال استفاده نمی کنید باید مسواکی استاندارد و مناسب داشته باشید تاجایگزین همه این موارد شده و از بیماری های لثه ودندان در امان باشید.

** در اولین نقطه به جنس برس مسواک دقت کنید. کارشناسان همیشه میگویند جنس نرم تر برای سلامت دندان بهتر خواهد بود زیرا راحت تر روی دندان حرکت می کند و تمیزی بیشتری به همراه دارد. مسواک های نرم همچنین دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند که راحت میان دندان را تمیز کرده و آن ها را خسته هم نمی کنند.

** جنس مسواک باید نایلون باشد و از خریداری دیگر جنس ها خودداری کنید.  بسیاری از تولید کننده ها سعی می کنند از مواد مختلف در تولید مسواک استفاده کنند و از کم اطلاعی مشتریان برای فروش ان بهره می برند اما همیشه روی بسته های مسواک را به دقت مطالعه کنید تا جنس آن از نایلون باشد.

** مسواک رامتناسب با دهان تان انتخاب کنید تا در طول مسواک زدن اذیت نشوید. قسمت سر مسواک دارای اندازه های مختلف برای دهان ها مختلف است اگر دهان شما بزرگ است می توانید از مسواک های بزرگ و برای دهان های کوچک این مسئله بالعکس می شود.

** به نحوه دست گرفتن مسواک نیز دقت داشته باشید چرا که باید همیشه مسواکی را بخرید که با شرایط دست گرفتن شما همخوانی داشته باشد. از خرید مسواک هایی که فقط زیبا هستند جدا خودداری کنید زیرا برخی از آن ها حالت خوبی برای دست گرفتن ندارند و شما را در طول مسواک زدن اذیت خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین