|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت یرلان ادریس اف همتای قزاقستانی خود برای انجام سفری دو روزه به این کشور سفر کرده است، دقایقی پیش وارد آستانه شد.
ظریف برای شرکت در دومین دور رایزنی های سیاسی فیمابین در دولت یازدهم بین ایران و قزاقستان به این کشور سفر کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در سفر به آستانه با نورسلطان نظربایف رییس جمهوری و یرلان ادریس اف همتای قزاقی خود دیدار خواهد کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و گفت وگو قرار خواهند داد.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در شهریورماه سال گذشته در راس هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در همایش اقتصادی ایران و قزاقستان و سخنرانی در دانشگاه آستانه به این کشور سفر کرده بود.

روحانی و نظربایف رییس جمهوری در این دیدار توافق کردند که رایزنی های سیاسی فیمابین ادامه یابد.

موسین اف معاون منطقه ای وزارت امور خارجه قزاقستان بهمن ماه سال گذشته نیز که برای حضور در اولین دور رایزنی های فیمابین ایران و قزاقستان به تهران سفر کرده بود در دیدار با وزیر امورخارجه پیام دعوت وزیر خارجه کشورش از ظریف را برای سفر به قزاقستان تقدیم کرد.

ظریف نیز در این دیدار دعوت وزیر خارجه قزاقستان برای سفر به این کشور را پذیرفت و بهار آینده را زمان مناسبی برای این سفر عنوان کرد.

قرار است نورسلطان نظربایف نیز تا پایان بهار به ایران سفر کند.

لزوم افزایش بهره وری راه آهن سه جانبه ایران ، ترکمنستان و قزاقستان که در آذر ماه سال گذشته افتتاح شد، همکاری های دو کشور در مسائل سوخت و انرژی، تسهیلات صدور روادید میان دو کشور، حضور شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف در قزاقستان، مسائل مربوط به دریای خزر و اجلاس های آتی در دست برنامه ریزی، اوضاع منطقه و مقابله با تهدیدات امنیتی موجود، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری در سازمان های منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای از مهمترین موارد مطروحه در اولین و دومین دور رایزنی های سیاسی ایران و قزاقستان بود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین