|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
جنتی که برای نخستین‌بار به خانه سینما آمده بود، در آغاز سخنانش گفت: فقط برای دیدار با هنرمندان آمدم و قصد صحبت نداشتم، چون همیشه پیش از صحبت حتماً باید فکر کنم و چند محور را یادداشت کنم اما حیفم آمد این فرصت را از دست بدهم.

در این دیدار نوروزی که با حضور علی ربیعی، علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و جمع دیگری از مدیران هنری برگزار شد، تفاهمنامه‌ای میان خانه سینما و وزارت کار و امور اجتماعی امضا شد


دیدار نوروزی سینماگران با وزیر ارشاد، وزیر کار و رئیس سازمان سینمایی در خانه سینما انجام شد. به گزارش ایسنا، در این دیدار نوروزی که در عصر بارانی 22 فروردین ماه با حضور وزیر تعاون و کار و تعداد دیگری از مسئولان این وزارتخانه، علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) و جمع دیگری از مدیران هنری برگزار شد، تفاهمنامه‌ای میان خانه سینما و وزارت کار و امور اجتماعی امضا شد. در ابتدای این مراسم محمد مهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما) هم در سخنانی مطرح کرد: هر روز بسیاری از ما با این جمله ساده روبه‌رو می‌شویم که چه زمانی نوبت رسیدگی به صنف هنری ما می‌شود؟! این پرسش ساده‌ای است که بسیاری از فعالان سینما هر روز از ما می‌پرسند و در پس آن موضوعی نهفته است. او در ادامه با تقدیر ویژه از ربیعی وزیر کار و تعاون یادآور شد: ایشان در یک سال و نیم اخیر، کمک بسیاری به ثبت اصناف ما در وزارت کار داشت. او با اشاره به مشکل تراشی‌های دولت قبل برای خانه سینما افزود: عدو سبب خیر شد و دشمنان قبلی ما را متوجه این خلأها کردند، البته خوشبختانه با حمایت آقای جنتی (وزیر ارشاد) خانه سینما دوباره باز شد.

در ادامه دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: سال گذشته سینما اولویت‌هایی داشت که برخی از آنها انجام شد و وضع فروش هم خوب بود. هرچند عده‌ای آمارها را غلط می‌خوانند اما سال موفقی را پشت سر گذاشتیم. البته حرکتی آغازین در زیرساخت‌ها شروع شده که زمان می‌برد. وی در ادامه حضور علی جنتی در وزارت ارشاد را یکی از شانس‌های هنرمندان برشمرد و گفت: ‌باید قدر او را بدانیم.

جنتی که برای نخستین‌بار به خانه سینما آمده بود، در آغاز سخنانش گفت: فقط برای دیدار با هنرمندان آمدم و قصد صحبت نداشتم، چون همیشه پیش از صحبت حتماً باید فکر کنم و چند محور را یادداشت کنم اما حیفم آمد این فرصت را از دست بدهم. وزیر ارشاد افزود: بسیار خوشحالیم شرایط گذشته را پشت سر گذاشتیم و دغدغه‌های گذشته مرتفع شد. امروز در «خانه سینما»یی صحبت می‌کنیم که روزی مُهر و موم شده بود و عده‌ای فکر می‌کردند با اقدامات‌شان می‌توانند این خانه را تعطیل کنند اما امروزه می‌بینیم جلسات مکرر در این مکان برگزار می‌شود.


امضای تفاهمنامه
در ادامه این جلسه تفاهمنامه میان خانه سینما و وزارت کار با حضور عسکرپور و ربیعی وزیر کار امضا شد و به گفته عسکرپور این تفاهمنامه نتیجه جلساتی است که در مورد تولید و پشتیبانی سینما با وزارت کار برگزار شده و همچنین اظهار امیدواری کرد که سرآغاز فصل جدید همکاری سینما با این وزارتخانه باشد. در بخش پایانی این برنامه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش، گفت: این تفاهمنامه را آن طور که دوست دارم می‌بینم.

وزیر کار اضافه کرد: در همه هنرها سابقه درخشانی داریم، هرچند سینما کمی دیر به ایران وارد شد. او با بیان نکاتی درباره رونق اقتصاد فرهنگ تصریح کرد: تولید فرهنگ به سرانه ملی کمک بسیار می‌کند، اگر وضعیت امروز سینما خیلی مناسب نیست باید توجه داشت ظرفیت‌های اختصاص یافته به این هنر بسیار ناچیز است. او با تأکید بر اینکه با همه توانش در خدمت سینماست از وزیر ارشاد قدردانی کرد که همیشه روی خوش به او نشان می‌دهد.

منبع: ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین